רוג'רס: "השווקים והסחורות הולכים להתרסק - חוץ מסחורות חקלאיות"

"אני מעדיף להשקיע בסחורות חקלאיות שכמעט ולא עלו השנה" ■ ציין כי התפרצות הוולקנית באיסלנד צפויה לתמוך במחירי הסחורות החקלאיות ■ הזהיר מפני פשיטת רגל של אחת המדינות באיחוד האירופי

"אני מעדיף להשקיע בסחורות חקלאיות אשר כמעט ולא עלו השנה ולא להשקיע במתכות שהמריאו", אמר אתמול (ו') המשקיע האגדי ג'ים רוג'רס. "אני לא מוכר מתכות - בינתיים רק צופה בשוק".

מחירי המתכות זינקו חדות בשנת 2009, לדוגמה נחושת זינקה בכמעט 140%. לעומת זאת, מחירי החיטה נפלו ב-10% בעקבות עלייה בתפוקה, בנוסף מחירי גרעיני תירס עלו רק 2% במהלך 2009.

רוג'רס ציין כי התפרצות הוולקנית באיסלנד צפויה לתמוך חזק במחירי הסחורות החקלאיות. "אם הר געש באיסלנד יתפוצץ, זה יהיה רע עבור כלכלות העולם. בשלב זה, ככל הנראה סחורות חקלאיות הן הדבר הכי טוב לקנות", אמר רוג'רס.

"כל השווקים והסחורות הולכים להתרסק, חוץ מסחורות חקלאיות אשר סביר להניח שירקיעו שחקים" כך חוזה רוג'רס. רוג'רס עוד הזהיר מפני סכנה ממשית נוספת מרחפת מעל השווקים הפיננסים והיא פשיטת רגל של אחת המדינות באיחוד האירופי.

"אם פתאום בבריטניה תפשוט את הרגל - כל השווקים יתרסקו. עם זאת, אם דבר כזה יתרחש, הממשלות ידפיסו כמויות גדולות של כסף. לאורך ההיסטוריה, כאשר מטבעות עוברים תהליך של פיחות, עדיף להיות מושקע בנכסים אמיתיים", הסביר רוג'רס. "בכל מקרה, אני מעדיף להיות בסחורות מאשר במניות", הדגיש.