בדרך להעלאת ריבית? האצה בהתרחבות הייצור הסיני באפריל

מדד מנהלי הרכש עלה ל-55.7 נקודות מרמה מותאמת של 55.1 נקודות במארס ■ כלכלן בכיר מברקליס קפיטל אסיה צופה כי קובעי המדיניות יעלו את הריבית מאוחר יותר ברבעון הנוכחי כאשר לחצי האינפלציה יתגברו

הייצור הסיני התרחב בקצב מהיר יותר בחודש אפריל, הדבר שמדגיש את הסיכון של התחממות היתר של הכלכלה השלישית בגודלה - בעלת הצמיחה המהירה ביותר בעולם.

מדד מנהלי הרכש עלה ל-55.7 נקודות מרמה מותאמת של 55.1 נקודות בחודש מארס, כך דיווחה היום (שבת) הפדרציה של לוגיסטיקה ורכש בסין. רמה זו הייתה נמוכה יותר מתחזיות האנליסטים שחזו כי המדד יצביע על רמה של 55.9 נקודות באפריל. יצוין כי רמה מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות הייצור.

סין נוקטת אמצעים נגד ספקולציות בשוק הנדל"ן כדי למנוע בועות נכסים ולרסן את האינפלציה, זאת לאחר שהכלכלה צמחה בקצב של 11.9% ברבעון הראשון.

כלכלני בנק אוף אמריקה-מריל לינץ' מעריכים כי עקב משבר האשראי באירופה, עלייה מיידית בשיעור הריבית בסין פחות סבירה. לטענתם, המדינה תוכל לעכב את הייסוף ביואן בכך שתאותת על החולשה בכלכלה העולמית.

"למרות הלחצים של התוכניות הממשלתיות לצינון שוק הנדל"ן, ישנם סימנים של התחממות יתר", אמר היום צ'נג ג'יאן, כלכלן בכיר מברקליס קפיטל אסיה. "הממשלה צריכה לעקוב אחרי ההתפתחויות באירופה בעת קבלת החלטות על מהלכי המדיניות".

ג'יאן צופה כי קובעי המדיניות יעלו את הריבית מאוחר יותר ברבעון הנוכחי כאשר לחצי האינפלציה יתגברו.