סניגורים בתיק רשות המסים: תיקי עדים נסגרים ערב עדותם

כך היה לגבי אורנה בכר, אברהם נתן, טלחום פרידלוב ומשה כוכבי ■ לטענת הסניגורים בתיק, יש בכך ניסיון להשפיע על אופי עדותם של העדים: "כך הם יחושו אסירי-תודה לתביעה ויעידו כרצונה"

תופעה בתיק רשות המסים: עדים מקבלים בזה אחר זה הודעה על סגירת תיקיהם בפרשה ערב עדותם. האם הדבר נועד להשפיע על אופי עדותם?

בתיק מואשמים מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, ובכירים לשעבר ברשות המסים בקבלת שוחד מרו"ח קובי בן-גור ומיורם קארשי תמורת התערבות במינויים ברשות.

רוב העדים בתיק, בטרם עלותם לדוכן העדים, קיבלו מהפרקליטות הודעה על סגירת התיק נגדם, כמי שהיו חשודים בפרשה. כך היה לגבי אורנה בכר, סגנית פקיד שומה תל-אביב 1; אברהם נתן, לשעבר יו"ר רשות השידור; ובשבוע שעבר גם יו"ר ועד העובדים, טלחום פרידלוב, קיבל הודעה זהה.

היום (א'), בפתח עדותו של משה כוכבי, הוא קיבל הודעה, בעת הריענון לקראת עדותו, כי נסגר התיק נגדו.

ביחס לעו"ד תמיר פורר, המקורב למצא ואמור להעיד בתיק, סירבה הפרקליטות להשיב אם נסגר התיק.

לטענת הסניגורים בתיק, יש בכך ניסיון להשפיע על אופי עדותם של העדים. לדבריהם, כך הם יחושו אסירי-תודה לתביעה ויעידו כרצונה.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הפרקליטות העבירה לפני למעלה מ-4 חודשים הודעה על סגירת התיקים למשטרה. מסיבות לא ברורות, ההודעה לא הועברה אליהם. הפרקליטות התבקשה על-ידי בית המשפט לוודא כי העדים שהיו חשודים בתיק קיבלו את ההודעה ולהודיע להם כי התיק נגדם נסגר, וכך עשתה".