צפי לרבעון טוב של טבע בהמתנה לעדכון על תרומת רציופארם

‏16 בתי השקעות שמסקרים את טבע צופים כי תדווח מחר על הכנסות של 3.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון, צמיחה של 17.5% ביחס ל-2009 ■ הרווח הנקי הצפוי למניה הוא 89 סנט - רווח מתואם של 817.9 מיליון דולר

האירוע המשמעותי ביותר שקרה בטבע ברבעון הראשון של 2010, רכישת רציופארם הגרמנית תמורת 5 מיליארד דולר, לא ייכלל מן הסתם בתוצאות הרבעון שהחברה תפרסם מחר (ג'), אולם האנליסטים שמסקרים את טבע מצפים מהחברה לעדכן בשיחת הוועידה על העתיד, שכולל כמובן גם את רציופארם.

‏16 בתי השקעות שמסקרים את טבע צופים הכנסות של 3.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון, צמיחה של 17.5% ביחס לרבעון המקביל ב-2009. הרווח הנקי הצפוי למניה הוא 89 סנט, כלומר רווח מתואם של 817.9 מיליון דולר.

האנליסט סטיבן טפר מהראל פיננסים מעריך שטבע דווקא תציג הכנסות נמוכות מקונצנזוס האנליסטים, אולם להערכתו הרווחיות המתואמת צפויה להיות גבוהה יותר. טפר סבור שתחום התרופות הגנריות יצמח ב-13%, בעיקר על רקע צמיחה מחוץ לארה"ב, שנבעה מגידול בנפח המכירות לצד התחזקות המטבעות ביחס לדולר.

בתחום תרופות המקור, טפר מעריך שמכירות הקופקסון יצמחו ב-24% בשל גידול בכמות המרשמים ועליית מחירים, ואלו של ההאזילקט יצמחו ב-44% למרות שעדיין לא אושר שינוי ההתוויה של התרופה. להערכת טפר צפויות הוצאות חד פעמיות כתוצאה מהסכם פשרה מול סאנופי-אוונטיס בנוגע לתרופת ה-‏‏Eloxatin‏ וכן לתיקון הליקויים שהתגלו במפעל בקליפורניה.

האנליסטית נתלי גוטליב מאי.בי.אי מעריכה שטבע תפרסם דו"חות טובים מאוד, בהם תיראה השפעת ההשקות הגדולות של מספר תרופות גנריות שהיו בסוף הרבעון הקודם. מנגד, השקת גרסה גנרית נוספת ל-‏Lotrel‏ מצד חברה מתחרה, יקזז להערכת גוטליב את ההכנסות של טבע מהמוצר.

גוטליב צופה צמיחה של 15% במכירות הקופקסון בארה"ב, ומצפה שהנהלת טבע תעדכן בשיחת הוועידה לגבי סטטוס הניסויים הקליניים בקופקסון "המרוכז". בכל הקשור לאזליקט, התרופה המקורית של טבע לטיפול בפרקינסון, גוטליב צופה צמיחה של 40%.

גם האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים מעריך שטבע תמשיך ליהנות מהשקות הרבעון הקודם. להערכתו, מגמת השיפור תימשך ברבעונים הבאים, והוא מציין את הפסקת התמלוגים מהקופקסון (טבע משווקת כעת את הקופקסון באופן בלעדי, בניגוד לעבר אז היא שיווקה את התרופה יחד עם סאנופי-אוונטיס, ש.ח.ו.).

רביבו מצפה לשמוע מטבע התייחסות להשלכות ההליכים המשפטיים של תרופת הפרוטוניקס, ולהיקף הנזק הפוטנציאלי הטמון בהפסד משפטי על התרופה. רביבו מציין שהירידות במחיר המניה בשבועות האחרונים מעלות את האטרקטיביות של מניית טבע.

להערכה זו שותפים גם ריצ'רד סילבר ואן טרימבל, האנליסטים של בנק ברקליס. הם מציינים שהירידות במניה היו ללא התפתחויות או אירועים מהותיים, ומאמינים שמניית החברה מספקת הזדמנות טובה בעיקר למשקיעים לטווח הארוך.

טבע, בניהולו של שלמה ינאי, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 52 מיליארד דולר.

[להמלצות אנליסטים]