פרטנר מתכננת כניסה לעולם הטלוויזיה על גבי האינטרנט

במסגרת הניסוי הטכנולוגי של חברת החשמל בקריית-שמונה, שבו פרטנר לוקחת חלק, החליטה החברה לחבר את הנסיינים שלה לטלוויזיה באמצעות סיב אופטי של חברת החשמל, בקצבים של 100 מגה ביט סימטרי בשנייה

חברת פרטנר , בבעלותו של אילן בן-דב, מתכננת כניסה לעולם הטלוויזיה על גבי האינטרנט - כך נודע היום (ב') ל"גלובס".

במסגרת הניסוי הטכנולוגי של חברת החשמל בקריית-שמונה, שבו פרטנר לוקחת חלק, החליטה החברה לחבר את הנסיינים שלה לטלוויזיה באמצעות סיב אופטי של חברת החשמל, בקצבים של 100 מגה ביט סימטרי בשנייה. המטרה של פרטנר היא לחבר בין עולם ה-DTT (טלוויזיה דיגיטלית) לעולם התוכן שלה, במסגרת הפורטל orange time.

בימים אלה מתחילות החברות המשתתפות בניסוי לחבר לקוחות. בין החברות ניתן למצוא את 013 נטוויז'ן, 012 סמייל, סלקום, מירס ופרטנר, כאשר כל אחת מהן בוחנת טכנולוגיות ויישומים שונים שהיא רוצה להעביר.

כאמור, פרטנר החליטה למקד את הניסוי שלה בעולם התוכן. המטרה היא למנף את הפורטל orange time ולהפוך תוכן וידיאו, שכיום מותאם לצפייה במחשב בלבד, למותאם לטלוויזיה. פרטנר מתכננת להעביר תוכן וידיאו HD באיכות 1,080 פיקסלים, ולשלב בינו למקלט DTT לצפייה בערוצים הציבוריים.

עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל, חשף אתמול (א') כי בכוונתו להקים חברה-בת לצורך כניסה לשוק התקשורת, ובה יהיו 50% שותפים פרטיים. לדברי לסקר, הוא מתכוון לצאת סבב פגישות עם משקיעים פוטנציאליים כדי לחשוף את התוכניות של חברת החשמל ויכולותיה. הוא ציין כי הכנסת שותפים פרטיים לחברה-הבת תביא לכך שהחשש לסבסוד צולב בין פעילות החשמל לפעילות התקשורת ינוטרל.

פרטנר מעוניינת ביכולת להשתמש בתשתיות חברת החשמל לצורך תקשורת. מדובר על סיבים אופטיים שיכולים להגיע לכל נקודה בארץ, ובכך מהווים איום משמעותי על HOT ובזק.

לסקר אמר כי בכוונתו לספק רק שירותי תשתיות - כלומר לא להיות שחקן פעיל בשוק וגם לא מתכוון למכור שירותים לצרכן הסופי, אלא רק למפעילים. היתרון שלו הוא היכולת לעשות זאת במחירים זולים בעשרות אחוזים מהמקובל היום.