אחרי הסדר החוב: לב לבייב עשוי להתחרות באיקאה בישראל

נגב קרמיקה מקבוצת אפריקה ישראל מקיימת מגעים ראשוניים להיכנס כשותפה בזכיינות רשת הרהיטים האוסטרית "קיקה" בארץ ■ סניף ראשון של "קיקה" יוקם בנתניה תוך פחות משנה בהשקעה של כ-100 מיליון שקל

איש העסקים לב לבייב עשוי להיכנס כשותף בזיכיון רשת "קיקה" בישראל ולהוות תחרות לאיקאה. אפריקה ישראל של לב לבייב מקיימת מגעים ראשוניים עם "קיקה", באמצעות נגב קרמיקה הנמנית עם קבוצת אפריקה ישראל.

"קיקה" היא רשת חנויות רהיטים אוסטרית. זכיין "קיקה" בישראל הוא סלומון בטיטו, וסניף ראשון של החברה יוקם בנתניה בהשקעה של כ-100 מיליון שקל, כאשר החנות צפויה להיפתח תוך פחות משנה. סניף זה יהווה תחרות לסניף של איקאה בנתניה. זכיין איקאה בישראל הוא מתיו ברונפמן. "קיקה" צפויה לפתוח סניפים נוספים בחיפה ובערים אחרות בארץ.

המגעים בין נגב קרמיקה, המנוהלת על-ידי אבי מוטולה, לבין "קיקה" הינם ראשוניים בלבד, וכלל לא בטוח שההשקעה תצא לפועל. עם זאת, אם העסקה תצא לפועל - תהא זו ההשקעה הראשונה של אפריקה מאז גיבשה את הסדר החוב עם נושיה, אותו הסדר מפורסם לפריסה ומחיקה של תשלומי אג"ח בהיקף כולל של 7.4 מיליארד שקל.

נגב עוסקת בייצור אריחי קרמיקה ובשיווק כלים סניטריים וברזים. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-160 מיליון שקל.

דובר אפריקה ישראל מסר בתגובה כי "אפריקה ישראל, בהיותה תאגיד עסקי בעל אופי יזמי מובהק, בוחנת מעת לעת, בשים לב לתנאי השוק או לפניות יזומות אליה, הזדמנויות עסקיות לרכישת נכסים ופעילויות. ככל שיעמוד על הפרק נושא הטעון דיווח, היא תדווח כמקובל".