אפקט דרהי? HOT תקצץ בכוח-האדם בחטיבת התוכן

הקיצוצים בהיקף של 10% מכוח-האדם במחלקה מצטרפים לכוונת החברה לגלגל את הקיצוץ על ספקי התוכן

חברת הכבלים HOT נערכת לפיטורים בחטיבת התוכן. ל"גלובס" נודע כי על-פי ההערכה, מתוך 80 העובדים בחטיבה יפוטרו בשבועות הקרובים כ-10%.

באחרונה הודיע סמנכ"ל התוכן והרגולציה של HOT, יורם מוקדי, כי למרות הקיצוצים הנדרשים בחברה, לא תהיה פגיעה במסך ובחוויית הצפייה של מנויי החברה.

עדיין לא ברור אם העובדים יפוטרו לחלוטין - או יעברו לאגפים אחרים בחברה.

מאז החילופים בקרב מחזיקי המניות של החברה וכניסתו של פטריק דרהי, נדרשה חטיבת התוכן של HOT לקצץ לפחות 200 מיליון שקל מתקציבה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", למרות הדרישה הכריז מוקדי יחד עם מנכ"ל HOT, הרצל עוזר, כי אין בכוונתו להפחית את כמות ההשקעה שהיתה בשנה האחרונה בהפקות המקור - שעמדה בשנת 2009 על כ-160 מיליון שקל, מתוך כ-700 מיליון שקל שמושקעים בתוכן.

הקיצוצים בכוח-האדם מצטרפים לכוונת החברה לגלגל את הקיצוץ לספקי התוכן של החברה. באחרונה החלו ב-HOT בסדרה נוספת של פגישות מול נציגי ערוצים זרים המשודרים בישראל, במסגרתם תדרוש החברה קיצוץ משמעותי נוסף בעלויות. ערוצים שלא יערכו קיצוץ ולא ייחשבו מהותיים עבור צופי הכבלים, צפויים לרדת מהמסך.

בשנים האחרונות ערכה חברת הכבלים כבר מספר פעמים קיצוצים בהשקעה בערוצים זרים. בכל פעם נדרשו ערוצים להפחתה של כ-10% עד 15%, אולם ככל הנראה בעקבות האילוצים התקציביים תדרוש החברה מהערוצים קיצוץ של עשרות אחוזים.

בעבר ניהלה החברה סכסוך מתוקשר עם ערוץ CNN, שהביא להורדתו מהמסך של חברת הכבלים לתקופה ארוכה. הסכסוך התמקד בנושאים כספיים, ונרשמו מחלוקות עמוקות בין הצדדים. באחרונה נפתר הסכסוך, וערוץ החדשות הבינלאומי חזר למסך.

ב-HOT סירבו להגיב.