אריק קליין מכה שנית: טוען שפיתח טכנולוגיה סולארית מהפכנית

לדברי קליין, סייף סקיי מסוגלת להקים תחנות כוח סולאריות בעלות הנמוכה ב-40% ממה שקיים היום בשוק ■ "ביכולתינו להפיק מגוואט אחד בכ-700 אלף דולר, לעומת 1-2 מיליון דולר בטכנולוגיות אחרות"

אריק קליין, שבקיץ האחרון הרעיד את הארץ עם המצאת מדבקה שיכולה לחזות התקפי לב עוד לפני שהם קורים, חוזר לכותרות. והפעם עם טכנולוגיה סולארית מהפכנית, כביכול.

לפי פרסומים בהודו, טוענת חברת סייף סקיי של קליין כי פיתחה טכנולוגיה סולארית הזולה בעולם. קליין ערך שלשום (ב') מסיבת עיתונאים בה נטען, בין היתר, כי החברה מנהלת מגעים עם מספר ממשלות איזוריות וחברות פרטיות. בין השאר, דיברנו עם הממשלה של בנגל המערבית על פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית עם קיבולת מצטברת של 15 מגוואט. כמו כן, "אנו בוחנים פרויקטים פרטיים בעלי קיבולת של 1-15 מגוואט", ציין קליין.

לדברי קליין, סייף סקיי מסוגלת להקים תחנות כוח סולאריות בעלות הנמוכה ב-40% ממה שקיים היום בשוק. "ביכולתינו להפיק מגוואט אחד בכ-700 אלף דולר לעומת 1-2 מיליון דולר בטכנולוגיות אחרות. השטח הנדרש להקמת התחנה הוא 3,000 מ"ר של פאנלים סולאריים לעומת 80 אלף מ"ר בטכנולוגיות הקיימות". לדבריו, לחברה יש היום פרויקטים בסין, אפריקה, טורקיה וקפריסין בקיבולת מצטברת של 2,000 מגה וואט.

ביולי 2009, תחקיר "גלובס", חשף לראשונה את הסדקים בחומת אקזיט הענק שדווח בהרחבה בעיתונים אחרים בישראל. קליין, איש מחשבים שבילה את מרבית העשור האחרון בכלא, הצליח לפתח ללא עזרת מומחים בקרדיולוגיה וברפואה, בעזרתם של מספר קטן של מהנדסים וללא תמיכת הקהילה הרפואית הישראלית, את המוצר שפותר, כביכול, את רוב הבעיות הקריטיות של הניטור שאיתן מסתבכות חברות המכשור הרפואי הגדולות זה שנים.

לטענת קליין ושותפיו, חברה מטאיוואן הייתה אמורה לקנות כ-37% ממניות סייף סקיי בכ-370 מיליון דולר. הנושא עלה לכותרות העיתונים, מהדורות החדשות ואתרי האינטרנט במשך מספר ימים אולם לבסוף דעך והתפוגג.