רוביני צופה היחלשות של כלכלת ארה"ב בחצי השני של השנה

ביום שישי הקרוב יפורסם הדו"ח החודשי על שוק העבודה האמריקני ■ כלכלנים מעריכים בממוצע כי מספר המשרות יגדל בכ-185 אלף באפריל, לאחר עלייה של כ-162 אלף משרות בחודש מארס

הפרופ' נוריאל רוביני ממשיך לשחות נגד הזרם. והפעם נעמד רוביני מול קונצנזוס הכלכלנים שצופה צמיחה חזקה יחסית במשק האמריקני השנה.

רוביני, שדיבר היום בכנס קרנות גידור של בלומברג בניו יורק, העריך כי הכלכלה הגדולה בעולם תיחלש במחצית השניה של השנה. לגבי שוק העבודה צופה רוביני כי שיעור האבטלה יעמוד בסוף השנה על 9.7% - בדומה לשיעור כיום.

נציין כי היום דווח שהסקטור הפרטי בארה"ב הוסיף כ-32 אלף משרות באפריל, בשעה שמספר המעסיקים המתכנן לקצץ בכוח האדם צנח. כך על פי דו"ח ה-ADP ודו"ח נוסף שפורסמו היום (ד') בארה"ב. הנתונים היו בהתאם לציפיות. מיגזר השירותים הוסיף באפריל כ-50 אלף משרות ומנגד הסקטור התעשייתי גרע כ-18 אלף משרות.

היה זה החודש השלישי ברציפות בו נרשם גידול במספר המועסקים. בארבעת החודשים הראשונים של 2010, כמות המשרות שהמעסיקים מתכוונים לחתוך נמוכה ב-69% לעומת התקופה המקבילה ב-2009.

ביום שישי הקרוב יפורסם הדו"ח החודשי על שוק העבודה האמריקני. כלכלנים מעריכים בממוצע כי מספר המשרות יגדל בכ-185 אלף באפריל, לאחר עליה של כ-162 אלף משרות בחודש מארס.