יש סיבות נוספות לתיקון האגרסיבי בשווקים מלבד יוון וספרד

קווינסי קרוסבי מפרודנשיאל: אי אפשר להתמודד עם התמונות מיוון אבל העובדה היא שגם הרפורמות והרגולציה המתוכננת הייתה מכניסה עוד אי ודאות ומגדילה את רמת הסיכון ■ אורי לנדסמן מפלטיניום: היוונים יאלצו לוותר ובסופו של דבר העניין יסתדר ■ דניס גרטמן: בינתיים מדובר בתיקון בלבד, לנצל הירידות לקניות

כלכלנים ואנליסטים בארה"ב אומרים, בסבב ראיונות שערכה רשת CNBC, כי יש סיבות נוספות לתיקון בשווקים מלבד משבר החובות באירופה.

קווינסי קרוסבי (Quincy Krosby) , אסטרטג ראשי בפרודנשיאל פיננשיאל, אומר כי "אי אפשר להתמודד עם התמונות מיוון אבל העובדה היא שגם הרפורמות והרגולציה המתוכננת הייתה מכניסה עוד אי ודאות ומגדילה את רמת הסיכון".

"בדרך כלל לוקח יותר זמן לאנשים להבין שהמצב באירופה קשה וייקח זמן עד שהוא ייפתר", אומר וורן מאיירס (Warren Meyers), מנכ"ל חברת Walter J. Dowd. "כך שהיום אולי כדאי להגן על הכסף, להוציא אותו משם ולעבור לשווקים אחרים. זה יכול להיות גם תסריט חיובי עבור וול סטריט".

אורי לנדסמן, נשיא קרן הגידור פלטיניום, אומר כי"לטווח בינוני וארוך זה לא ישפיע לרעה על השווקים בארה"ב, אלא אם המצב ידרדר ויהיה הרבה יותר גרוע. היוונים יאלצו לוותר ובסופו של דבר העניין יסתדר".

דניס גרטמן (Dennis Gartman) המנהל קרן גידור וכותב את ניוזלטר פופולרי בשם "Gartman Letter", פסימי. להערכתו, גם האיחוד וגם מטבע האירו צפויים לקרוס תחת נטל החובות וחוסר ההסכמות בין המדינות השונות המרכיבות את הגוש. לכן, כדאי למשקיעים להחנות את כספם באפיקים בטוחים יחסית, לפחות עד להתבהרות המצב ושקיעת הערפל.

עם זאת, "כל עוד המדדים נמצאים מעל הממוצעים הנעים שלהם לטווח בינוני וארוך יש להתייחס לירידות כאל תיקון בלבד בתוך המגמה העולה בשוק שורי. ולכן, יש לנצל ירידות לקניות ולא לנצל עליות למכירות".

היום (ד') נרשם יום נוסף של ירידות חדות בבורסות אירופה, על רקע המהומות ביווןוחששות כי דירוג האשראי של פורטוגל עומד לרדת. היום התקיימה באתונה ההפגנה הגדולה ביותר של מתנגדי הקיצוצים מאז פרץ משבר החוב של יוון. המוני אזרחים יצאו לרחובות במחאה על תוכנית הצנע שהממשלה נאלצה לאמץ בתמורה לסיוע. המפגינים התעמתו עם שוטרים באתונה ובערים נוספות. חלק מהמפגינים יידו בכוחות המשטרה אבנים ובקבוקי תבערה. ‏

באתונה התאספו עשרות אלפי מפגינים מול בניין הפרלמנט. מספר מפגינים ניסו לפרוץ לתוך שטח הפרלמנט והשוטרים ירו לעברם גז מדמיע. ההפגנות בערי יוון הן חלק משביתה כללית של יומיים שיזמו איגודי העובדים במדינה. ‏נודע כי 3 מפגינים נהרגו בהפגנה שנערכה ליד בנק באתונה.