סקר: רק 5.8% מהישראלים ישדרגו לממירי HD לקראת המונדיאל

כך עולה מסקר שערך מכון רותם TRI ■ מנהל התוכן של המכון: "סביר להניח שלקראת תחילת הטורניר תהיה התעוררות בשוק ה-HD; המתנה לרגע האחרון אפיינה גם את רכישת שידורי המונדיאל בתשלום ב-2006"

רק 5.8% מהישראלים שמחזיקים בממירי צפייה רגילים מתכוונים לשדרג בחודש הקרוב לממירי HD, בעקבות עלייתו הצפויה של אפיק המונדיאל של רשות השידור - כך עולה מסקר שערך מכון רותם TRI בקרב 500 נשאלים.

87.5% מהנשאלים הצהירו כי הם מתכוונים לראות את המשחקים בשיטת השידור הרגילה. 6.7% עדיין לא קיבלו החלטה.

רשות השידור תעלה באפיק 511 ערוץ HD חינמי, אותו ניתן יהיה לקלוט באמצעות ממירי ההדיי-דפינישן של HOT ו-yes. הערוץ ישדר בטכנולוגיה המתקדמת את המשחקים מהגביע העולמי שייפתחו ב-11 ביוני.

עוד עולה מהסקר כי רק 4.6% מהאנשים המחזיקים בטלוויזיות ישנות, שאינן תומכות בצפייה בטכנולוגיית HD, ישדרגו לטלוויזיות HD על מנת לצפות במשחקי המונדיאל. 91.3% טענו כי יצפו במונדיאל באמצעות הטלוויזיה ברשותם. 4.0% טענו כי עדיין לא החליטו האם לרכוש טלוויזיה חדשה תומכת HD.

ד"ר אריה רותם, מנהל התוכן והבעלים של מכון רותם TRI, מסביר את נתוני ההיענות החלשים ל-HD: "סביר להניח שלקראת תחילת האירוע תהיה התעוררות בשוק זה. המתנה לרגע האחרון אפיינה גם את רכישת שידורי המונדיאל בתשלום ב-2006. הצרכן הישראלי הנבון מבין שאין לו סיבה למהר, כיוון שבשלב הזה אין כל מבצעים או הנחות למקדימים".