יעקב שחר שילם 54 מיליון שקל עודפים על 39 דונם בראשון-לציון

שחר, שהציע 63 מיליון שקל במכרז על מגרש במתחם מעוין שורק, גילה בדיעבד כי הוגשו שתי הצעות נוספות - האחת ב-8.7 מיליון שקל והשנייה ב-5.3 מיליון שקל

יעקב שחר כנראה מאוד רצה את המגרש במעוין שורק שבראשון לציון, כך ששם עליו סכום של 63 מיליון שקל, הצעה שגדולה משמעותית משתי ההצעות הנוספות למגרש, שעמדו על 5.3 מיליון שקל ו-8.7 מיליון שקל.‏

חברת חיה נכסים ק.ש.ר בע"מ, שזכתה אתמול באחד המגרשים שהוצאו לשיווק על ידי מינהל מקרקעי ישראל במתחם מעוין שורק, היא חברה בת של חברת מאיר למכוניות ומשאיות, שבבעלות יעקב שחר, המחזיק גם במועדון הכדורגל מכבי חיפה. חברת מאיר היא היבואנית של מכוניות וולבו, הונדה ויגואר לישראל.

כזכור, במכרזי המינהל במתחם מעוין שורק נקבעו אתמול שלושה זוכים בסכום זכייה כולל של כ-176 מיליון שקל. החברה בבעלות שחר הציעה סכום של 63 מיליון שקל, הגבוה ב-54.3 מיליון שקל מההצעה הגבוהה הבאה אחריו. המגרש בו זכתה החברה הוא בשטח של 38.9 דונם. לחברת מאיר יש מגרש בראשון לציון מערב, לא הרחק ממעוין שורק.

בנוסף לסכום הזכייה, תשלם החברה בבעלות שחר 15.1 מיליון שקל הוצאות פיתוח על המגרש. ‏

את השטחים במתחם מעוין שורק, סמוך לחנות השנייה של רשת הרהיטים איקאה, החל המינהל לשווק לפני כמה חודשים, בהיקף של כ-164 דונם, המתחלקים לארבעה מגרשים. על המגרשים חלה תב"ע (תוכנית בניין עיר), שאושרה למתן תוקף השנה ושמשנה את ייעודם מתעשייה למסחר ותעשייה. מדובר באותה התב"ע שבמסגרתה התאפשרה התוכנית המצומצמת למתחם איקאה.

במגרש נוסף, ששטחו 41.5 דונם, זכתה במסגרת המכרז חברת טלקאר, בבעלות רמי אונגר, המייבאת לישראל את רכבי דייהטסו, קיה וסאנגיונג. הסכום שהציעה טלקאר עבור המגרש הוא 77.1 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח שתצטרך החברה לשלם יסתכמו ב-16 מיליון שקל. טלקאר גברה על שבע הצעות נוספות כשממוצע כל ההצעות עומד על 29.5 מיליון שקל.