לראשונה מזה 4.5 חודשים: הדולר היציג נקבע מעל 3.8 שקלים

(עדכון) - הדולר זינק השבוע ב-2.3% ושערו היציג נקבע היום על 3.802 שקלים ■ גם האירו התחזק היום מול השקל ■ בשוק ממתינים לנתוני התעסוקה בארה"ב ■ בנק לאומי: הדולר יתחזק - בטווח הקצר בגלל משבר החובות באירופה ובטווח הארוך בגלל התאוששות הכלכלה האמריקנית

טלטלה בשוק המט"ח: בעקבות הקריסה אמש (ה') בוול סטריט, שככל הנראה נגרמה בשל הזנת פקודות מסחר שגויות, נהרו המשקיעים לעבר הדולר, שנחשב למקלט בטוח בתקופות של אי ודאות. בתגובה, הדולר זינק מול המטבעות העיקריים בעולם וגם מול השקל בישראל.

בעקבות הנפילות בשוק המניות האמריקני, הליש"ט צנחה ב-2% ל-1.47 דולרים והאירו נפל ב-1.5% ל-1.262 דולרים. הין היפני קפץ ב-5.9% בשיא הפאניקה לרמה של 88.3 ין לדולר, אך במהלך הלילה התמתנה מגמה זו והדולר נסחר היום סביב 92.5 ין לדולר. בשוק הסחורות, הנפט קרס ל-77 דולר לחבית והזהב זינק ל-1,198 דולר לאונקיה.

הפאניקה לא פסחה כמובן על שוק המט"ח הישראלי. הדולר עלה הבוקר לרמה של 3.815 שקלים, אך בצהריים נקבע שערו היציג ברמה של 3.803 שקלים, קרי עלייה של 0.82% מאתמול. זו הפעם הראשונה מאז ה-23 בדצמבר שהיציג נקבע מעל 3.8 שקלים. האירו היציג התחזק ב-0.36% ל-4.829 שקלים. בסיכום שבועי, הדולר קפץ ב-2.3% והאירו נחלש ב-1%.

בשוק המט"ח ממתינים כעת בדריכות לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב, שייצאו ב-15:30 (שעון ישראל). האנליסטים מעריכים כי הנתון יצביע על יצירה של 190 אלף מקומות עבודה בחודש אפריל, לאחר יצירה של 162 אלף מקומות עבודה במארס, מה שמראה על המשך ההתאוששות הכלכלית בארה"ב.

בבנק לאומי ממשיכים להעריך גם השבוע כי הדולר יוסיף להתחזק, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. לטענתם, בטווח הקצר יתחזק הדולר בשל הפאניקה בשווקים סביב משבר החובות, ואילו בטווח הארוך הוא יתחזק כתוצאה מהתאוששות הכלכלה האמריקנית.

"שערו של הדולר ימשיך להיות מושפע בתקופה הקרובה מרמת מפלס החששות של המשקיעים, שיוכתב בעיקר על ידי ספקולציות בנוגע למצבן הכלכלי של מדינות ה-PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד)", כתבו כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק המט"ח. "עלייה נוספת במפלס החששות תתרום להתבצרות נוספת בדולר הנתפס כנכס בטוח יחסית. בטווח הארוך יותר, השטר הירוק צפוי להתחזק כתוצאה מהתאוששות הכלכלה האמריקנית".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]