יואב יצחק חושף: חקירה סמויה נגד מימון וצוף בחשד להלבנת הון

בחקירה הסמויה נוטלים חלק רשות ניירות ערך, רשות המסים, המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון ■ במוקד הפרשה: איש העסקים קובי מימון ושותפו חיים צוף

אתר News1 של יואב יצחק חושף היום (ו') כי התפטרותו המפתיעה של קובי מימון מאקויטל הינה תולדה של חקירה נגדו. לפי הדיווח, רשויות החקירה המרכזיות בישראל מנהלות במשותף חקירה סמויה נגד איש העסיקם קובי מימון ושותפיו, בין היתר שותפו חיים צוף. החשד המרכזי: הלבנת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

החקירה הסמויה מתנהלת מזה כמה חודשים בשיתוף רשות ניירות ערך, רשות המסים, המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון.

על-פי החשד, קובי מימון ושותפיו הלבינו מאות מיליוני ש"ח בעסקי נדל"ן שרכשו בישראל. חלק ניכר מהכספים הושגו בעסקות בחו"ל והועברו, על-פי החשד, לרכישת נכסים בישראל.

החקירה מתנהלת בסודיות רבה ותוך מידור מירבי אף מפני חלק מהבכירים באותן רשויות חקירה ואכיפה. גורמי החקירה כבר הצליחו לשים ידם על חשבונות בנקים, תנועת כספים נוספות, ואף גבו עדויות מכמה גורמים.

קובי מימון הינו בעל מניות עיקרי בכמה חברות ציבוריות שהוא עמד בראשן: איירפורט סיטי, יואל , נצבא , נפטא ואקויטל . אתמול (ה') הוא התפטר מתפקידיו כדירקטור ויו"ר בחברות אלה, והודיע על כוונתו לצאת לחו"ל כדי לקדם את עסקיו שם.

מימון לא הודיע להיכן הוא עוזב והיכן יתגורר דרך-קבע. החשש הוא כי הוא עומד להימלט מישראל, כך שרשויות החקירה ייתקשו לחוקרו.