ברקליס: אם הדולר יסגור מעל 3.816 ש' - יעלה ל-3.95 ש'

ברקליס, מהגופים הזרים הבולטים בתחזיותיהם השוריות על השקל, מעריך כי חלה תפנית בשבוע שעבר ■ בסקירה טכנית ללקוחות כותבים האנליסטים: "הדולר סגר מעל ממוצע 200, מה שמצביע על אפשרות לכיסוי פוזיציות שורט; סגירה מעל 3.79 שקלים תשלים את תבנית 'ראש וכתפיים'"

האם הדולר עומד בפתחו של גל עליות מול השקל? ברקליס קפיטל, אשר ידוע במיוחד בקרב הבנקים הזרים בעמדתו השורית על השקל, מעריך כי הדולר עשוי להמשיך להתחזק מול השקל.

בסקירה טכנית ששיגר ברקליס ללקוחותיו, אשר הגיעה לידי "גלובס", האנליסטים מציינים כי הצמד דולר-שקל חצה רמת התנגדות משמעותית והוא עשוי להמשיך לטפס. כל זאת, נזכיר, בזמן שבמחלקת המאקרו של ברקליס ממשיכים להעריך (בדומה למרבית הגופים הזרים) שהשקל ימשיך להתחזק בטווח הבינוני-ארוך בשל הנתונים הכלכליים החזקים של ישראל ותהליך העלאות הריבית במשק.

"הדולר-שקל נסחר בטווח קשיח למדי ב-8 החודשים האחרונים, אך התנועה מעלה בשבוע שעבר מרמזת על אפשרות להמשך עלייה", כתבו האנליסטים בסקירה הטכנית. "הצמד סגר מעל ממוצע 200, מה שמצביע על אפשרות לכיסוי פוזיציות שורט ('שורט סקוויז' - ע.ב.י). סגירה של הדולר מעל 3.79 שקלים תשלים את תבנית 'ראש וכתפיים' (תבנית היפוך מגמה שתצביע על המשך עליות - ע.ב.י)".

הדולר התחזק בשבוע שעבר מול השקל בכ-2.3% על רקע התחזקותו בעולם, בעוד המשקיעים חוששים מהירידות בשוקי המניות ובורחים לדולר. ביום ו' נקבע שערו היציג של הדולר מעל 3.8 שקלים - לראשונה מאז ה-23 בדצמבר.

מחודש אוגוסט האחרון, אז הודיע בנק ישראל כי הוא מפסיק את רכישות המט"ח הקבועות בסך 100 מיליון דולר מדי יום ועובר לאסטרטגיה של התערבות אקראית בשוק, הצמד דולר-שקל נסחר בטווח של 3.68-3.82 שקלים, תוך שבנק ישראל מתערב לעיתים תכופות, בעיקר כשהדולר ירד מתחת ל-3.7 שקלים, כדי להרים שוב את שערו.

ההערכה של ברקליס כי הדולר ימשיך להתחזק מול השקל עולה בקנה אחד עם הערכת הבנק כי הדולר ימשיך להתחזק מול האירו בעולם.

"אנו מצפים להתחזקות נוספת של הדולר אך יש צורך בסגירה מעל 3.816 שקלים כדי שנהיה יותר אגרסיביים ונעלה את התחזית ל-3.95 שקלים", כתבו האנליסטים בסקירתם.

ברקליס דולר
 ברקליס דולר

[לאתר המט"ח]