תביעה: זרז'בסקי לא שילמה תמלוגים על המופע של פול מקרטני

אקו"ם תובעת חצי מיליון שקל מחברת ההפקות "זרז'בסקי ניהול ויזמות", שהפיקה את המופע של פול מקרטני בפארק הירקון בת"א, בטענה כי לא שילמה תמלוגים כחוק ליוצרי השירים שביצע מקרטני במופע

‎אקו"ם הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד חברת ההפקות "זרז'בסקי ניהול ויזמות", שהפיקה את המופע של הזמר פול מקרטני בספטמבר 2008 בפארק הירקון בתל-אביב, ונגד מנהליה דוד ובועז זרז'בסקי.

בתביעה, שהגישה אקו"ם עם מקבילתה הבריטית, ‏PRS for the music‏, נטען כי חברת ההפקות לא שילמה תמלוגים כחוק ליוצרי השירים שביצע מקרטני במופע.

בין היוצרים שאמורים לקבל תמלוגים יורשיהם של ג'ון לנון וג'ורג' הריסון, חבריו של מקרטני ללהקת "החיפושיות". גם מקרטני עצמו זכאי לקבל תמלוגים על השירים שביצע, מלבד על הכנסותיו ממכירת הכרטיסים. ‏

אקו"ם טוענת, באמצעות עו"ד אהוד גבריאלי ועו"ד הילה עוז מאיר ממשרד זליגסון גבריאלי ושות', כי היא העבירה לחברה דרישת תשלום בעבור היצירות שנוגנו במופע, ולמרות פניות חוזרות ונשנות של אקו"ם לזרז'בסקי, התשלום לא הועבר עד היום.

מאחר שכך, טוענת אקו"ם, חברת זרז'בסקי הפרה זכויות יוצרים, התעשרה שלא כדין על חשבון היוצרים, ואף גרמה להפרה של ההסכם בין אקו"ם לבין מקבילתה הבריטית.

אקו"ם מבקשת מבית המשפט לתת צו מניעה קבוע המורה לנתבעים להימנע משימוש ביצירות המוגנות, וכן לשלם להם פיצויים בסך חצי מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 23854-04-10).