נוקיה מרחיבה את התביעה נגד אפל - מצרפת את ה-iPad

נוקיה, שמאז כניסת אפל לשוק הטלפונים הסלולריים ב-2007 מאבדת בעקביות את אחיזתה בו: "אפל ממשיכה לנסות ולזכות במתנות חינם על חשבונה של נוקיה"

חברת ‎‎נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, מרחיבה את החזית המשפטית שפתחה נגד אפל בחודשים האחרונים, ומגישה תביעה נוספת על הפרה לכאורה של 5 פטנטים נוספים שלה על-ידי החברה האמריקנית, המשמשים במכשירי ה-iPhone וה-iPad‏.

נוקיה הפינית, שמאז כניסת אפל לשוק הטלפונים הסלולריים ב-2007 מאבדת בעקביות את אחיזתה בו, הגישה את התביעה בסוף השבוע לבית משפט מחוזי במדינת ויסקונסין שבארה"ב. "אפל ממשיכה לנסות ולזכות במתנות חינם על חשבונה של נוקיה", אמר דובר מטעם יצרנית הסלולריים. ‏

5 הפטנטים בהם עוסקת התביעה הנוכחית לא הוזכרו בתביעותיה הקודמות של נוקיה נגד אפל, שהתמקדו בפטנטים בתחומי טכנולוגיית אנטנות, זיהוי דיבור והעברת מידע.

"על-ידי העברת התביעה למדינה נוספת מבצעת נוקיה צעד נוסף במאבק המוחות המורכב שהיא מנהלת מול אפל בנושא הקניין הרוחני", אמר בן ווד מחברת מחקרי השוק ‏CCS‏.

"בסך-הכל מדובר במהומה רבה על כמעט לא מאומה", טוען האנליסט בריאן מרשל מברודפוינט-אמטק. "אפל ונוקיה הן שתי חברות טכנולוגיה עתירות ידע ומשאבים, וסביר להניח שהן גם 'שואלות' אחת מהשנייה פטנטים. המאבק המשפטי ביניהן יכול להימשך שנים". ‏‎‎‏