סופרין ותדהר חתמו על הסכם אופציה לרכישה מתחם סמל"ת

יארגנו קבוצת רוכשים למתחם סמל"ת ■ התכנון: פרויקט משרדים ומסחר בהיקף של 400 מיליון שקל ובשטח בנוי של 33 אלף מ"ר

קבוצת סופרין וחברת תדהר, שבשליטת גיל גבע ואריה בכר, חתמו על הסכם עם חברת סמל"ת, יבואנית רכבי פיאט, לנצ'יה ואלפא רומיאו לישראל, לקבלת אופציה לרכישת מתחם סמל"ת שברחוב ראול ולנברג שברמת החי"ל בתל אביב. כך נודע היום (א') ל"גלובס".

המגרש משתרע על פני 11.2 דונם, ובכוונת קבוצת סופרין וחברת תדהר לארגן קבוצת רוכשים לצורך רכישת המתחם ולהקים בו פרויקט משרדים ומסחר בשטח בנוי של כ-33 אלף מ"ר. היקף הפרויקט מוערך בכ-400 מיליון שקל.

השטח שלגביו נחתם הסכם האופציה הוא שטח שאותו הוציאה סמל"ת, שבשליטת מיכאל לוי, למכירה כבר ב-2007 על רקע המעבר של סמל"ת לשטח חדש. במגרש ברמת החי"ל פועל כיום מוסך של חברת סמל"ת, וכן נמצאים בו בניינים ישנים ושטחים לא מנוצלים.

הפרויקט המרכזי

לדברי קלמן סופרין, המלווה את פעילות קבוצת סופרין שבבעלות בניו, מדובר בפרויקט המרכזי של קבוצת סופרין בתחום המשרדים, תחום שבו מתכוונת הקבוצה להרחיב את פעילותה בחודשים הקרובים.

הפרויקט המתוכנן יכלול שש קומות משרדים מעל קומת קרקע מסחרית, והוא יהיה מיועד לבעלי מקצועות חופשיים, משרדי פרסום וחברות היי-טק. בשלב זה נמצא הפרויקט בשלבי תכנון ראשוני, כשעל גיבוש הקונספט התכנוני הופקד משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון.

מועד הבנייה המשוער לפרויקט צפוי במחצית השנייה של 2011, אך פינוי מוסך סמל"ת מהמתחם צפוי להתרחש מוקדם יותר. השטח מהווה אחת מעתודות הקרקע הגדולות באזור רמת החי"ל. סמוך לו, ברחוב הברזל, קיים מגרש נוסף בשטח 4.6 דונם, שבו מחזיקה סמל"ת בחכירה. ביולי 2009 ניהלה סמל"ת מו"מ למכירת השטח נשוא הסכם האופציה לשגרירות סין, שהתכוונה להקים במקום בניין המשרדים שלה, אולם המגעים לא צלחו.

את עסקת הסכם האופציה בין קבוצת סופרין וחברת תדהר מול חברת סמל"ת ליוו עורכי הדין אמיר חן ושי עדולם ממשרד עורכי הדין פישר-בכר-חן-וול-אוריון ושות'.