תוכנת ניווט חדשה של iGO תדווח על עומסי תנועה

החידוש העיקרי בתוכנה הוא שילוב של דיווחים על עומסי תנועה באמצעות טכנולוגיית RDS TMC אשר פועלת בעזרת תדרי הרדיו FM

חברת Nav N Go הכריזה היום על תוכנת הניווט החדשה שלה - iGO PRIMO. החידוש העיקרי בתוכנה הוא שילוב של דיווחים על עומסי תנועה באמצעות טכנולוגיית RDS TMC, אשר פועלת בעזרת תדרי הרדיו FM.

Nav N Go היא לא הראשונה להשיק את שירות עומסי התנועה על-גבי מכשירי ניווט ייעודים (PND), חברת Mio מפעילה שירות דומה כבר חודשים ארוכים בארץ. "עיכבנו את השקת שירות ה-TMC אצלנו, בגלל שלא רצינו לעשות לעצמנו נזק תדמיתי למוצר", אומר דודי וירניק נשיא Nav N Go, "גם ככה השירות הזה לא זוכה לתגובות טובות ואנחנו לא רוצים שאנשים יגלו את הפקק, כאשר הם כבר נמצאים בו".

Nav N Go מתחילים בימים אלו פיילוט של ה-TMC, כאשר הוא אמור להיות זמין בתוך כחודש, בערך בתקופה בה יושק ה-PRIMO. הלקוחות יצטרכו לשלם תשלום חד פעמי עבור שירות עומסי התנועה, מעבר לעלות מכשיר הניווט או התוכנה. העלות אמורה לעמוד על כ-100 שקל. השירות עצמו יכסה 85% ממדינת ישראל.

מלבד TMC, תוכנת הניווט החדשה תציע ניווט על-פי תמונה ליעדים מוכרים, כאשר במאגר יש כרגע 3,000 תמונות. כמו כן, יש כאן אפשרות להגדיר ניווט למספר יעדים, התחשבות של התוכנה בימים ובשעות בהן היא עובדת, כך שהיא יכולה לדעת מראש אם יש פקק מסוים ולא לקחת את המשתמש משם. מלבד זה, ה-PRIMO גם לא ייקח את הנהג לנסיעה בכבישים הסגורים בשעות מסוימות. כמו כן, יש כאן מנגנון התרעות חדש, המודיע על נסיעה באזור בית ספר, דרך מפותלת וסכנה למפולת של אבנים.

איי גו
 איי גו

לנהגים ששוכחים איפה הם החנו את הרכב, התוכנה תוכל לקחת אותם בחזרה לאוטו, באמצעות סימון מקום החנייה בתוכנה באופן אוטומטי (הסימון מתרחש, כאשר המשתמש מנתק את המכשיר משקע המצת ברכב).

יכולת אחרת בתוכנה מותאמת לציי רכב, כאשר ניתן להכניס את גובה המשאית ולנווט לפי הכבישים המתאימים. מה שאומר, שה-PRIMO לא תקח את הנהג במסלול בו יש גשר שהוא לא יכול לעבור תחתיו. כמו כן, התוכנה אפילו תגיד לנהג מתי הוא צריך לצאת להפסקה במהלך הנסיעה, לפי הגדרות שהוכנסו מראש.