עוד מגדל בר"ג: ענבל אור רכשה מגרש ב-65 מיליון שקל

במגרש ייבנה מגדל בן 27 קומות ■ מדובר במגרש סמוך לפארק הלאומי ברמת גן, ליד מגרש בשטח זהה שבו זכו לפני כמה חודשים קבוצה בראשות זקי שלום ומשפחת קופרלי מבעלי "חצי חינם"

על אף הסערה סביבו, פרויקט מגורי היוקרה "אור על הפארק" ברמת גן יוצא לדרך: חברת אור סיטי נדל"ן של מארגנת קבוצות הרכישה ענבל אור מימשה אתמול (א') אופציה לרכישת מגרש ברחוב אחד העם בעיר, המיועד להקמת מגדל בן 27 קומות ו-100 יחידות דיור. אור שילמה על המגרש, ששטחו כשני דונם, סכום של 65 מיליון שקל.

מדובר במגרש סמוך לפארק הלאומי ברמת גן, ליד מגרש בשטח זהה שבו זכו לפני כמה חודשים קבוצה בראשות זקי שלום ומשפחת קופרלי, מבעלי "חצי חינם", במסגרת מכרז מינהל מקרקעי ישראל. על מגרש זה יוקם מגדל בן 27 קומות ו-136 יחידות דיור. העסקה בוצעה באמצעות נאמן - משרד עוה"ד עמר, רייטר, ז'אן ושות'. מטעם המשרד טיפלו בעסקה עורכי הדין אמיר עמר, רמי זלקו ואהרון ברדה.

כזכור, קבוצת "חצי חינם" שילמה 79.3 מיליון שקל (ללא הוצאות פיתוח), או כ-583 אלף שקל ליחידת קרקע. אור, שרכשה את המגרש הצמוד לו מפרטיים, שילמה סכום המשקף מחיר של 650 אלף שקל ליחידת קרקע ולדבריה לא תהיינה הוצאות פיתוח.

לדברי אור, רובן המכריע של הדירות שווקו לחברי קבוצת הרכישה, המורכבת הן ממשפחות צעירות והן ממשפרי דיור. אור עצמה רכשה בפרויקט כמה דירות, שכן היא "מאמינה באטרקטיביות ובכדאיות הכלכלית של המקום והפרויקט", לדבריה. להערכתה, בעוד כשלוש שנים תושלם הבנייה ויאוכלס המגדל.

מחירי הדירות המשוערים בפרויקט נאמדים ב-950 אלף שקל לדירת 3 חדרים בשטח 80 מ"ר נטו ומרפסת של 11 מ"ר; דירות 4 חדרים בשטח 96 מ"ר נטו ומרפסת של 12 מ"ר עולות כ-1.28 מיליון שקל; ודירות 5 חדרים בשטח 114 מ"ר ומרפסת של 15 מ"ר נאמדות בכ-1.59 מיליון שקל. מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים בשטחים של עד 184 מ"ר נטו ומרפסת של 58 מ"ר שווקו בכ-3.8 מיליון שקל.

צבי בר המליץ

פרויקט "אור על הפארק" נקלע לעין הסערה לפני חודשים אחדים, כאשר ראש עיריית רמת גן צבי בר השתתף בכנס לקוחות פרטי שארגנה חברת אור סיטי נדל"ן והמליץ לנוכחים לרכוש בפרויקט דירה.

לאחרונה גם חשף "גלובס" את ההיסטוריה של מגדל "אור על הפארק", שהוא תולדה של עסקת חילופי קרקעות שאושרה בעיריית רמת גן לפני כשנתיים, ולפיה בעלי קרקע בשיכון ותיקים קיבלו זכויות בנייה באזור הפארק הלאומי, שם ערך הקרקע גבוה יותר, נטען.

כמו כן, המגדל היוקרתי ייבנה בשכונת רמת השקמה המאופיינת ברובה במבנים נמוכים ישנים, ובכך שחלקים ממנה מוזנחים. תוכניות פינוי-בינוי לרמת השקמה שהופקדו לפני כמה שנים טרם הבשילו, אך ב"אור סיטי נדל"ן" בונים על התחדשות עירונית באזור. "כיוון שאין עתודות קרקע נוספות באזור, ערך הקרקע כבר זינק בעשרות אחוזים בתקופה האחרונה והיזמים הרבים שכבר פועלים באזור הם האינדיקציה הטובה ביותר לכך", אומרת אור.