לאחר הקריסה הפתאומית: ה-SEC במתווה ראשוני ל"מנתק זרם"

לאחר הנפילות ביום ה' האחרון, רשות ניירות ערך בארה"ב בשיתוף מנהלי הבורסות הגדולות בוול סטריט הסכימו כי יופעל מנגנון "מנתק זרם" במקרים בהם מניה מסוימת תצנח בשיעורים לא הגיוניים ובפרק זמן קצר

רשות ניירות ערך בארה"ב בשיתוף מנהלי הבורסות הגדולות בוול סטריט הסכימו היום (ב') על מתווה ראשוני להרחבת מנגנון "מנתק זרם", שימנע פיאסקו כמו זה שקרה ביום חמישי האחרון בוול סטריט, בו המדדים צנחו ברגע בכ-10%, מסיבה שעדיין לא ברורה.

עפ"י המתווה הראשוני, שיורחב בימים הקרובים, הרגולטורים בארה"ב הסכימו כי במקרים בהם מניה מסוימת תצנח בשיעורים לא הגיוניים ובפרק זמן קצר, יופעלו מנתקי זרם שימנעו מהקריסה "להדביק" את שאר המניות ואחריהן המדדים המובילים.

"זהו שלב ראשוני בלבד, והוא נועד למנוע טעויות וכשלים כמו שקרו ביום חמישי", אמרה יו"ר רשות ני"ע בארה"ב (SEC) מרי שפירו. "אנחנו נמשיך לדון בדרכים להגן על השוק ממצבים כאלה", אמרה.

כאמור, הסיבה לקריסה המסתורית בוול סטריט טרם ידועה והרשויות בארה"ב (רשות ני"ע האמריקנית והנציבות למסחר בחוזים עתידיים) חוקרות את נסיבות האירוע. ההערכה העיקרית הייתה תחילה כי מדובר בטעות אנוש או במכונת מסחר אוטומטית שהזינה פקודת מכירה שגויה, אך החקירה מתארכת ולפי העיתון "ניו יורק טיימס" הרשויות פחות מאמינות כי מדובר בטעות אנוש, אלא בכשל טכני במערכות המסחר, אם כי מוקדם מדי להסיק מסקנות והרשויות הבטיחו לפרסם בפומבי כל התפתחות בחקירה.