משקיעים בזרים: המדריך המלא למופעי המוזיקה הגדולים של הקיץ

כולם טוענים שהם עברו את השיא, ועדיין - רוב מופעי הקיץ יהיו סולד אאוט, כי הניחוח מחו"ל עדיין עושה לנו זה

כולם יודעים שקיץ 2010 יהיה העמוס ביותר במופעי יבוא מוזיקליים מאז, ובכן, קיץ 2009 שהיה העמוס ביותר במופעי יבוא מוזיקליים מאז הקיץ שהיה לפניו וחוזר חלילה. גם את הטענות כבר מכירים. הכרטיסים יקרים מדי, רוב האמנים זקנים מדי ומגיעים הרבה אחרי שיא הקריירה שלהם, ובחירות המפיקים שמרניות מדי. עדיין, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. איכשהו רוב המופעים מצליחים למלא אולמות/פארקים ולהניב למשקיעים בהם רווחים נאים. השאלה היא מתי מספיק אכן יהיה מספיק, והאם יגיע הרגע שבו הקהל הישראלי חובב הטרנדים (ומתעייף מהם באותה מהירות), יעדיף להעביר את ליבו וכיסו לשיגעון הבא. עד שזה יקרה, ולמי שעדיין מתבלבל ברכבת האווירית של אמנים הפוקדים אותנו, הנה מדריך כמעט מלא (כי באמת צריך ספר כדי לציין את כולם) למופעי המוזיקה המיובאים הבולטים של 2010. שברו את תוכניות החיסכון.

אוזי אוסבורן - אושיית במה חסרת גבולות

מתי זה קורה: 26.9 ב-20:30 בפארק הירקון בתל-אביב.

למה זה טוב: כי התוספת הטרייה ברשימת מופעי היבוא, סולן להקת "בלאק סבת'" לשעבר, הוא אחת הפרסונות הססגוניות בז'אנר הרוק הכבד וזו הפעם הראשונה שבה יופיע בישראל. אוסבורן ידוע כאושיית במה חסרת גבולות, וסדרת הריאלטי "משפחת אוסבורן" שתיעדה את חיי היומיום שלו לצד משפחתו, הוכיחה שאצל אוזי אחורי הקלעים מעניינים לא פחות מקדמת הבמה. צביקה פיק של ההד-בנגרס? לא נכחיש זאת.

כמה זה יעלה לנו: טרם החלה רשמית מכירת הכרטיסים, אך על פי ניסיון העבר צפו לסדר גודל של 400 שקל לפחות.

צ'רלי גרסיה - מגדולי היוצרים בארגנטינה

מתי זה קורה: מחר, רביעי, ה-12.5 ב-21:00 באמפי קיסריה.

למה זה טוב: כי גרסיה בן ה-58 נחשב אחד מגדולי היוצרים בארגנטינה, כי זו הופעה ראשונה שלו בישראל, וגם כי מסקרן לגלות אם כוחו של מי שנחשב שנים רבות לילד הרע של המוזיקה הלטינית (כולל מעצרים, התמכרות לסמים וגמילה, תקיפת שוטר ואפילו ריב מתוקשר עם ברוס ספרינגסטין) עדיין במותניו.

כמה זה יעלה לנו: בין 450 ל-150 שקלים.

קייז צ'ויס - פורט על נימי הנוסטלגיה

מתי זה קורה: ב-18 וב-19 בחודש, ב-22:00, במועדון ברבי בתל אביב.

למה זה טוב: כי מתברר שהרכב הרוק-פופ הבלגי, הזכור בעיקר מהלהיט "Everything for free" ומשני ביקורים מוצלחים קודמים, עדיין פורט היטב על נימי הנוסטלגיה שלנו. לראייה, כל הכרטיסים למופע ב-19 בחודש נחטפו בתוך כמה ימים, והובילו להוספת תאריך.

כמה זה יעלה לנו: 200 שקלים במכירה מוקדמת ו-220 שקלים בקופות בערב המופע.

מטאליקה - מכונת איצטדיונים משומנת

מתי זה קורה: ב-22 בחודש, החל ב-20:30, באצטדיון רמת גן.

למה זה טוב: כי למרות שזה כבר הביקור השלישי שלהם בארץ, גם מי שאינו חובב מושבע של רוק כבד לא יוכל להכחיש שמדובר במפלצת האצטדיונים הכי משומנת בז'אנר, הממשיכה לספק אנרגיות מטורפות להנאת מיליוני מעריציה באשר הם.

כמה זה יעלה לנו: בין 450 ל-990 שקלים.

פול אנקה - אמרו כן לזקן

מתי זה קורה: ב-29 בחודש ב-21:00 בהיכל הספורט נוקיה בתל אביב.

למה זה טוב: כי סיבוב ההופעות הקודם של אנקה בישראל, בשנה שעברה, היה אחת ההצלחות המפתיעות של העונה ושבר שיאים בכל הקשור לרצונם של חובבי הנוסטלגיה להשקיע ממיטב כספם כדי לומר כן לזקן, ולמחות דמעה למשמע הלהיטים שליוו את הסלואו הראשון במסיבות ליל שישי בתיכון. האם הקסם יעבוד שוב, או שעל בדיחה טובה לא חוזרים פעמיים?

כמה זה יעלה לנו: בין 340 ל-1,000 שקלים.

LAMB OF GOD - הרכב מטאל ותיק וטוב

מתי זה קורה: ב-30 בחודש, ב-21:00, בהאנגר 11 בנמל תל אביב.

למה זה טוב: כי מי שלא ישיג כרטיסים למטאליקה, או ירצה עוד מאותו מתכון, ירווה מן הסתם נחת בהופעה של הרכב המטאל הוותיק מוירג'יניה (16 שנות פעילות ושישה אלבומים).

כמה זה יעלה לנו: 249 שקלים.

סרז' למה - לחובבי זמר צרפתי

מתי זה קורה: ב-30 בחודש ב-21:00 בהיכל התרבות בתל אביב.

למה זה טוב: כי למה בן ה-67, החוגג בימים אלה 40 שנות קריירה משגשגת, הוא אחד השמות שהכי עושים את זה לחובבי זמר צרפתי. הוא כתב עשרות להיטים, שאותם ביצע בעצמו או הפקיד בידי אחרים, בהם "שלכת" אותו ביצע בגרסה עברית יזהר כהן ואז אומץ על-ידי הראל סקעת כאחד הביצועים הבולטים בעונה השנייה של פצצת הרייטינג "כוכב נולד".

מחיר כרטיס: בין 130 ל-300 שקלים.

גארו - מומלץ במיוחד לקוראינו הצרפתים

מתי זה קורה: ב-3.6, ב-21:00, באמפי פארק רעננה.

למה זה טוב: כי כמו שגילה כל מי שניסה לקנות דירה בתל אביב בשנים האחרונות, ולא הבין למה המחירים זינקו במאות אחוזים, יש בארץ המון צרפתים והם רוצים לשמוע את הזמרים האהובים עליהם בשפה שלהם ואם אפשר גם לראות הופעות. גארו הוא אמנם קנדי, אבל הוא מקליט בצרפתית ובאנגלית ונחשב לכוכב ענק באירופה מאז כיכב בשנות ה-90 במחזמר "הגיבן מנוטרדם" והקליט דואט עם סלין דיון.

כמה זה יעלה לנו: בין 100 ל-150 שקלים.

ג'ואן ארמטריידינג - נשמה גדולה, קול גדול

מתי זה קורה: ב-4.6 ב-22:00 במבצר שוני בבנימינה, וב- 5.6 בתשע בערב בהיכל התרבות בתל אביב.

למה זה טוב: כי למרות ששנים רבות עברו מאז נחשבה ארמטריידינג לספקית להיטים, היא עדיין זמרת-יוצרת עם נשמה גדולה וקול גדול עוד יותר. חוץ מזה, למי שכתבה אחד משירי האהבה-שנאה הגדולים בכל הזמנים ("The weakness in me") תמיד יהיה קרדיט.

כמה זה יעלה לנו: 199 שקלים למופע במבצר שוני (עמידה בלבד), ובין 229 ל-349 שקלים למופע בתל אביב.

פיק.ניק - ההרכבים האלטרנטיביים המובילים

מתי זה קורה: ב-5.6, פתיחת שערים החל ב-17:00, וב-9.6, פתיחת שערים החל מ-18:00 במתחם גני התערוכה בתל אביב. למה זה טוב: כי שני הערבים המשולבים, המביאים אלינו כמה מהרכבי הרוק האלטרנטיבי המובילים בעולם כיום, הם הדבר הכי קרוב לפסטיבל רוק בינלאומי שיקרה כאן בקיץ 2010. לראיה, את הערב הראשון תוביל להקת פלסיבו האהובה, לצד הופעות של "גורילז סאונד סיסטם" (G.G.S), ההרכב המשובח קלאקסונ'ס ו-Hank & cupcakes. האטרקציה הגדולה שייכת לערב השני, בדמות הופעה ראשונה בישראל של הלהקה המיתולוגית הפיקסיז, וכן יופיעו ה- Editors וההרכב קרוסלה. בקיצור, מכל טוב הארץ לחובבי האיכות, במחירים שהם באמת הדיל הכי משתלם של העונה.

כמה זה יעלה לנו: 295 שקלים למופעי ה-5.6, 425 שקלים למופעי ה-9.6, וכן קיימת אופציה לרכישת כרטיס משולב לשני הערבים במחיר מיוחד של 595 שקלים.

דבנדרה בנהרט - מופרע ומענג

מתי זה קורה: ב-16.6, ב-22:00, במועדון ברבי בתל אביב.

למה זה טוב: כי הביקור הקודם של אמן הפריק-פולק (שזה סוג של פולק אקוסטי רק עם הרבה תוספות פסיכדליות ההופכות את התוצאה למופרעת ומענגת במיוחד) בארץ זכה להצלחה מפתיעה והשאיר טעם של עוד, אז הנה לכם עוד.

כמה זה יעלה לנו: 200 שקלים במכירה מוקדמת ו 220 שקלים בקופות בערב המופע.

אלטון ג'ון - קלאסיקה מפוארת


מתי זה קורה: ב-17.6, ב-20:30, באצטדיון רמת גן.

למה זה טוב: כי למרות שסר ג'ון הפך בשנים האחרונות לכותב מצטיין של מחזות זמר וקשה לזכור את הפעם האחרונה בה להיט חדש שלו ריגש באמת, הוא עדיין אוחז בארסנל קלאסיקות מהמפוארים בהיסטוריה של הפופ ובהופעותיו החיות הוא יותר ממספק את הסחורה כמו שוודאי זוכרים אלו שפקדו את שתי הופעותיו הקודמות בישראל.

כמה זה יעלה לנו: בין 350 ל-1,000 שקלים.

אלביס קוסטלו - ממיטב הרפרטואר

מתי זה קורה: ב-30.6 וב-1.7, ב-21:00, באמפי קיסריה.

למה זה טוב: כי אם כבר להיתקע בפקקים ו/או לשבור את הגב בישיבה על אבנים באמפי קיסריה, אז לפחות לצלילי מיטב הרפרטואר של אחד מגדולי היוצרים ברוק של 30 השנים האחרונות. זה ביקור ראשון של קוסטלו בארץ, וזה בהחלט הזמן לגלות שיש לו הרבה מה להציע חוץ מהלהיט "She" הזכור מפסקול הסרט "נוטינג היל".

כמה זה יעלה לנו: בין 300 ל-600 שקלים.

רוד סטיוארט - להתבשם מלהיטים

מתי זה קורה: ב-30.6, ב-20:30, בהיכל הספורט נוקיה בתל-אביב.

למה זה טוב: כי סטיוארט, בן דורו וחברו הטוב של אלטון ג'ון, חזר בשנים האחרונות למקום שממנו התחיל לפני שהפך למכונת מוזמנים: זמר נשמה מהטובים בביזנס. השאלה הגדולה היא, כמובן, עד כמה זה ישנה למי ששואף בעיקר להתבשם על מקבץ להיטיו משנות ה-70 וה-80. במבול מופעי הייבוא הנוחת עלינו, סטיוארט מסתמן בינתיים כחוליה החלשה, ולראיה החלטת המפיקים להעביר את האירוע מאצטדיון רמת גן להיכל הספורט נוקיה.

כמה זה יעלה לנו: בין 450 ל-1,000 שקלים.

פורק יופיין טרי - נביא "הדור המזוין"

מתי זה קורה: ב-7.7, ב-21:00, בגני התערוכה בתל אביב. למה זה טוב: כי הסולן-יוצר סטיבן ווילסון הפך לבן בית ברוק המקומי מאז הקים עם אביב גפן את הצמד "Blackfield", וזו הזדמנות טובה למי שטרם חזה בו עם להקתו המקורית לגלות מה במוזיקה שלו עשה את זה כל-כך לנביא הדור המזוין.

כמה זה יעלה לנו: 299 שקלים למקומות עמידה על הדשא ו-499 שקלים למקומות ישיבה במתחם ה-VIP.

סוזן ווגה - נוגה ומהורהר


מתי זה קורה: ב-15.7 ב-21:00 באמפי קיסריה, וב 16.7 בעשר בלילה באמפי חוות רונית.

למה זה טוב: כי ישראל משום מה היא אחת המדינות הבודדות שעדיין זוכרות את הזמרת ויוצרת הנוגה והמהורהרת ואת להיטיה הגדולים מסוף שנות ה 80', ובכל ביקור נוסף שלה אצלנו (זה הרביעי) יימצא מי שייפרד בשמחה ממיטב כספו כדי לזמזם את "לוקה", "מרלנה על הקיר" ו-"Tom's diner".

כמה זה יעלה לנו: בין 240 ל-320 שקלים למופע בקיסריה, ובין 170 ל-320 שקלים למופע בחוות רונית.

סיל - זמר נשמה משובח במיוחד

מתי זה קורה: ב-21.7, ב-20:30, באמפי פארק רעננה. למה זה טוב: כי סיל הוא זמר נשמה משובח, ולמרות שרשימת להיטיו הגדולים באמת די מצומצמת (את לב הקהל הישראלי כבשו רק "Crazy" ו-"Kiss from a rose") עדיין מסקרן לראות אותו בפעולה. לפחות כמו השאלה אם אשתו, דוגמנית העל היידי קלום, תגיע לארץ איתו. כמה זה יעלה לנו: 340 שקלים בעמידה ו-680 שקלים למקומות הישיבה.

צ'יק קוריאה - חובה לחובבי הג'אז

מתי זה קורה: ב-4.9, ב-21:00, בהיכל התרבות בתל אביב.

למה זה טוב: כי צ'יק קוריאה כבר הופיע אצלנו כל כך הרבה פעמיים שזה רק עניין של זמן עד שיתגייר, והביקור הנוכחי יהיה חלק מסיבוב עולמי שבו יחבור שוב לנגן הקונטרבס מירוסלב ויטוס ולמתופף רוי היינס, שאיתם יצר בשנת 86' את האלבום "Now He sings, now He sobs" הנחשב לפריט חובה באוסף של כל חובב ג'אז.

כמה זה יעלה לנו: בין 245 ל-395 שקלים.

ג'ף בק - מגדולי הגיטריסטים שידע הרוק

מתי זה קורה: ב-5.10, ב-21:00, באמפי קיסריה.

למה זה טוב: כי בק בן ה 66 נחשב אחד מגדולי הגיטריסטים שידע הרוק בכל הזמנים, מאז התגלה באמצע שנות ה 60 בלהקת "ציפורי החצר" לצד אריק קלפטון. הוא גם לא שקט על שמריו ולא נרדם יצירתית, ובין השאר חקר בשנים האחרונות את הסצנה האלקטרונית. לארץ יגיע במסגרת סיבוב עולמי לקידום אלבום סולו חדש. השאלה היא למי יישאר תקציב עבורו עד אוקטובר.

כמה זה יעלה לנו: בין 290 ל-590 שקלים.