רמי לוי מרתיח את שוק החלב: מוכר מוצרים בשקל לשבועות

ימכור גבינה לבנה, שמנת מתוקה ופסטה בשקל ■ גם שופרסל, רבוע כחול והרשתות הפרטיות יוצאות במבצעים לחג ■ לוי: "עקב ההסכם בין תנובה לרבוע כחול, הוריתי לחזק את מחלבות גד על חשבון הספקים הגדולים"

רגע לפני חג השבועות, רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, יוצא פעם נוספת במבצע "מוצר בשקל".

ל"גלובס" נודע כי החל מיום שישי הקרוב ועד לערב חג שבועות, ימכור לוי בסניפי הרשת מספר מוצרים המתאימים לחג השבועות בתמורה לשקל אחד בלבד.

המוצרים שיימכרו בשקל הם גבינה לבנה 250 גרם של תנובה, שטראוס או טרה, שמנת מתוקה של טרה ופסטה מסוגים שונים של המותג הפרטי ברשת - "המותג".

הרכישה תוגבל לשתי יחידות ללקוח מכל סוג של מוצר ותותנה ברכישה בשקל אחד ברשת. לוי מעריך כי היקף השקעת הרשת במבצע יעמוד על 700 אלף שקל.

* האסטרטגיה הזאת של מוצר בשקל עובדת?

לוי: "בטח. את יודעת כמה אנחנו מוכרים?".

* אתה מבטיח שלא יהיו חוסרים?

לוי: "לא יהיו חוסרים, בשמנת המתוקה בטוח. כדי שלא יהיה חוסרים, הלכתי לשיתוף-פעולה עם כל החברות".

* מה שיעור ההשתתפות של הספקים במבצע?

לוי: "כולם משתתפים, אבל הרשת נושאת ברוב העלות".

ומה קורה אצל המתחרות? ברשת רבוע כחול מציעים שתי פסטות של המותג הפרטי חינם על כל קנייה ב-40 שקל ממוצרי שטראוס, וכן 25% הנחה לחברי מועדון הלקוחות בלבד על מגוון מוצרים. בנוסף, מבצע 1+1 על עוגות טרמיסו, פיצות משפחתיות קפואות, שטרודל קפוא, עוגות שוקולד, בלינצ'ס קפוא.

בשופרסל מתקיים מבצע של 2 2 על גבינות לבנות תנובה, תבנית אפייה טפלון ב-10 שקלים על רכישת 5 גבינות וזוג קינוחים אישיים על רכישת 10 מוצרי חלב.

רשת מחסני כמעט חינם יוצאת אף היא במבצע מיוחד לחג שבועות, שבמסגרתו תציע מוצר שני ב-1.99 שקלים על מגוון מוצרים. בין המוצרים המשתתפים במבצע: גבינות סימפוניה, משקאות חלב יטבתה ליטר, גבינות משק צוריאל, לחם אנג'ל קל, כל סוגי הפיצות, גבינות צפתיות ובולגריות של מחלבות גד, שמנת מתוקה, מעדני מולר, יין שולחן, ירקות קפואים סנפרוסט וקמח תופח.

לוי: "נחזק את מחלבות גד"

לוי אומר עוד כי בעקבות חשיפת פרטי ההסכם בין תנובה לרשת רבוע כחול, הוא הורה לחזק את מחלבות גד ברשת. כפי שחשף "גלובס", הסכם בין תנובה לרבוע כחול יעניק לתנובה עדיפות במקררי החלב, על חשבון ספקים קטנים.

"נתתי הוראה להגדיל למחלבות גד את המקום, על חשבון הספקים הגדולים", אומר לוי. "מחלבות גד והספקים הקטנים האחרים מייצרים תחרות, וכך הצרכן מרוויח וגם אנחנו. ברגע שיש לספקים הגדולים כוח ואין להם תחרות, הצרכן יסבול".

"בשלב הראשון הספקים הגדולים משתלטים על המדף, יש להם כוח פרסום בגלל המחזורים הגדולים, וכך הם מחלישים את הקטנים או מוציאים אותם מהמדף. ברגע שהם יצליחו למחוק את הקטנים - הם יוכלו להרשות לעצמם להעלות מחירים מתי, איך וכמה שהם יירצו, ואז הצרכן יפסיד. גם היום, בגלל שיש להם יותר כוח, מחירי מוצרי החלב יקרים במדינה", אומר לוי.

עוד אומר לוי כי "הצרכן צריך להיות חכם, לא לייצר ביקוש ולא לפחד לנסות דברים אחרים. כשהיצרן רואה שיש ביקוש, זה השלב שהוא מעלה מחיר".