ישראל כץ מנע ביטול הסכם הזיכיון ברכבת הקלה

ההכרעה בדיון על גורל הסכם הזיכיון להקמת הרכבת הקלה שהיתה אמורה להתקבל מחר נדחתה לבקשת משרד התחבורה ■ גורמים באוצר רמזו בימים האחרונים כי הוועדה תחליט לבטל את ההסכם עם קבוצת ‏MTS‏

‎‎ההכרעה בדיון על גורל הסכם הזיכיון להקמת הרכבת הקלה בגוש דן, שהיתה אמורה להתקבל מחר (ד'), נדחתה ברגע האחרון לבקשת משרד התחבורה. הוועדה הממונה תתכנס מחר, אך לא צפויה להתקבל החלטה. גורמים באוצר רמזו בימים האחרונים כי הוועדה הממונה על הפרויקט תחליט לבטל את ההסכם עם קבוצת ‏MTS‏ בשל עיכובים של שנתיים בהשלמת הסגירה הפיננסית לפרויקט. בתגובה פנו אתמול מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן ובכיר בתאגיד סימנס השותפה בפרויקט לראש הממשלה בבקשה להיפגש עמו בדחיפות לפני שתתקבל החלטה על עתיד הפרויקט.

ל"גלובס" נודע כי ההכרעה נדחתה לבקשת שר התחבורה ישראל כץ ואולם במשרד התחבורה טענו כי הוחלט לבקש את הדחייה "בשל צורך לערוך דיונים פנימיים נוספים בנושא".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שיגר היום מכתב לראש הממשלה ובו קרא לו שלא "לקבור את הפרויקט לעוד שנים רבות" לאחר יותר ממיליארד שקל שהושקעו בו. "אין לנו זמן לבזבז ואין כיום אלטרנטיבה זמינה וריאלית למערכת הסעת המונים בגוש דן מלבד הרכבת הקלה", כתב חולדאי.