פרויקט המגורים במתחם שוק בצלאל יימכר לקבוצת רוכשים

אמבסדור ישראל תשווק את פרויקט המגורים במסגרת "קבוצת קונים לרכישה מרוכזת של כל הדירות" ■ מדובר בפרויקט של חברת דנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה

פרויקט המגורים במתחם שוק בצלאל בתל אביב לא ישווק לקהל הרחב אלא יימכר לקבוצת רוכשים שמתארגנת בימים אלה, כך נודע ל"גלובס".

ממכתב שנשלח אתמול (ב') ללקוחות חברת שיווק הנדל"ן אמבסדור ישראל, ושהגיע לידי "גלובס", עולה כי החברה תשווק את הפרויקט במסגרת "קבוצת קונים לרכישה מרוכזת של כל הדירות". מדובר בפרויקט מגורים של חברת דנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה. הפרויקט עתיד להיבנות במתחם שבו פועל כיום שוק בצלאל בין הרחובות טשרניחובסקי, המכבי, קינג ג'ורג' ובית לחם בלב העיר.

הפרויקט יקום קרוב למתחם כיכר ביאליק, שבין אתרים אחרים בתל אביב נכלל ב-2003 בגבולות "העיר הלבנה", אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. עם זאת, התב"ע (תכנית בניין עיר) לפרויקט אושרה ב-1993, ולפיה ניתן להקים במקום בניין של 4-16 קומות.

נראה כי טרם נאמרה המילה האחרונה בוועדת התכנון המקומית. דנקנר השקעות מקדמת במגרש, המשתרע על כ-8 דונם, בניית מגדל בן 16 קומות ו-80 יחידות דיור ומבנה בן 10 קומות ו-40 דירות. אך התוכנית צפויה להיתקל בערר חדש שיידון במליאת הוועדה המקומית בחמישי, כך נודע ל"גלובס": "תוכנית העיצוב של שוק בצלאל לא פרופורציונית לאזור", נכתב בערר.

במקום עשויה גם להיווצר בעיית חניה, אומר חבר מועצת עיריית תל אביב ויו"ר סיעת "עיר לכולנו", אהרון מדואל. לדבריו, התוכנית מבטלת למעשה כ-400 חניות לתושבי העיר בחניון מסובסד ומשאירה רק 100 מקומות חניה בהנחה לתושבי האזור.

"לא קשור"

לדברי פאר ויסנר, סגן ראש עיריית תל אביב ויו"ר מפלגת הירוקים, שהגיש את הערר, על תושבי העיר להתנגד לתוכנית שכוללת מגדל בן 16 קומות בשכונה המאופיינת בבנייה נמוכה. "במרקם האורבני של קינג ג'ורג', שינקין, נחלת בנימין וסביבות שוק הכרמל, כיכר ביאליק ושוק בצלאל הכל נמוך", אומר היום (ג') ויסנר ל"גלובס", "צריכה להיות במתחם בנייה מרקמית ולא מגדל. המגדל הזה לא קשור לאזור ובטח שלא מתאים לאופייה של 'העיר הלבנה'. אסור להקים דברים כאלה שלא קשורים לכלום; אופייה ויופייה של העיר הם האנשים עצמם - למה לא לבנות דירות קטנות בנות חדר וחצי לצעירים?".

המכתב ששלחה אתמול אמבסדור מלמד שהרבה דירות המיועדות לצעירים לא יהיו במתחם. פרויקט "בצלאל", בתכנון משרד ישר אדריכלים, מציע דירות 2, 3, 4 ו-5 חדרים, ו"דופלקסים ופנטהאוזים מפוארים".

לפי משרד המכירות של הפרויקט מחיר דירת 3 חדרים ששטחה כ-83 מ"ר ומרפסת של 12 מ"ר יחל ב-2.16 מיליון שקל; דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר ומרפסת של 12 מ"ר תעלה כ-2.7 מיליון שקל ומעלה.

איך מצטרפים לקבוצת הרוכשים? משלמים 55 אלף שקל שמוחזקים בנאמנות, אומרים במשרד המכירות, ואם מבטלים את הרכישה, מקבלים רק מחצית מהסכום. נציג המכירות של אמבסדור אף הסביר כי היתר לחפירה ולדיפון צפוי בעוד כ-6 חודשים; היתר בנייה בעוד 14 חודשים; ואכלוס הפרויקט צפוי ב-2013. "אם יהיה שינוי בתוכנית הבנייה או בהיתר הבנייה, העסקה יכולה להתבטל ע"י שני הצדדים", הסביר הנציג.

"מכרז מסודר"

מדנקנר השקעות נמסר בתגובה: "החברה זכתה במכרז מסודר של עיריית ת"א ב-2005 ועברה את התהליכים הדרושים. החברה העמידה לרשות עיריית ת"א שטחים ציבוריים ובהם שני גני ילדים, מועדון לרווחת הציבור ושטחים לטובת הציבור. בשל מצוקת חניה באזור, הסכימה החברה, לבקשת העירייה, להגדיל את החניון הציבורי ב-130 מקומות חניה והוסיפה כ-70 מקומות חניה לעובדי גני הילדים ושטחי המסחר, נוסף על 200 מקומות החניה שהתחייבה להם".