בקיץ הנפט יהיה יקר

המשבר באירופה יצר הזדמנות קניה, התיקון כבר החל, אבל אפשר עדיין להיכנס ולהרוויח

הכותב הוא מנכ"ל FXCM ישראל, נציגות בית ההשקעות הבין לאומי למט"ח, סחורות ומדדי מניות

לאחר שהנפט הגיע בחודש שעבר לפסגות 87 דולר לחבית, והכותרות זעקו - שיא של כך וכך חודשים והציפיות כבר דיברו על מאה דולר לחבית, כאילו שכחנו כולנו שלפני זמן קצר הוא התעופף לו ברמות 150 לחבית, ואת כל מה שקרה אחר כך.

אבל אז הגיע המשבר באירופה והכותרות שלו על האטה במשקי האיחוד ש"הורידו את הציפיות לביקוש לנפט" באירופה והביא לצלילה ביותר מ-13% במחירו.

הנפט ירד מרמות מחיר שסביב 87 דולר לחבית אל עבר 76 דולר בתוך שבוע היסטרי בשווקים, פחד ואימה שלטו במשקיעים, שוב. אם לשפוט לפי תגובת הנפט, אפשר היה להגיע למסקנה שיוון היא צרכנית הנפט הגדולה בעולם. כאילו המשבר ביוון באמת ישנה משהו לצריכה הסינית, ההודית, הברזילאית והצפון אמריקאית.

טל עבדה
 טל עבדה


הנפט כמובן לא אמור להיות מושפע באופן חד כל כך, אפילו אם המיתון יפקוד גם את ספרד, פורטוגל, וחס וחלילה אפילו את אירלנד, צרכנית אנרגיה "מרכזית".

לכן נראה שיש פה תמחיר חסר, אשר מהווה הזדמנות קנייה. במיוחד לאור המגמה בשנה האחרונה, שתומכת במגמה החיובית וקו תמיכה חזק ורצוף שלא נשבר בשנה האחרונה ועומד כרגע סביב 75 דולר לחבית.

התיקון כבר החל, אך עדיין לא מאוחר להצטרף.

ירידה במחיר הנפט אל מתחת ל-73 דולר לחבית תאותת על שינוי במגמה העיקרית ותחייב בחינה מחודשת של כיוון השוק. אך לפחות כרגע, תרחיש זה נראה כפחות סביר.

  • לפרטים ושאלות Tzohar@fxcm.co.il
  • אין לראות בנכתב הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.