דו"חות טובים ל-HOT: עלייה של 71% ברווח הנקי ל-53 מיליון שקל

רשמה עלייה של 4% בהכנסות ל-801 מיליון שקל ■ הרווח התפעולי צמח ל-99 מיליון שקל לעומת 69 מיליון שקל ברבעון המקביל ■ בפעילות האינטרנט גויסו כ-6,000 מנויים לכ-725 אלף מנויים בסוף הרבעון

חברת הכבלים והתקשורת HOT דיווחה היום (ד') על תוצאותיה ברבעון הראשון של השנה. בשורה העליונה, חברת הכבלים דיווחה על עלייה של 4% בהכנסות לרמה של 801 מיליון שקל ברבעון.

הרווח התפעולי צמח ל-99 מיליון שקל, לעומת 69 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי קפץ ב-71% לרמה של 53 מיליון שקל ברבעון.

הכנסות החברה בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית בכבלים גדלו ב-7 מיליון שקל לכ-555 מיליון שקל ברבעון. העלייה בהכנסות מגזר זה מוסברת בעלייה בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה בכבלים כתוצאה מהעמקת השימוש בשירותים בתשלום ומהעלאות מחירים שבוצעו במהלך 2009 ובראשית שנת 2010. הירידה במספר המנויים קיזזה את העלייה בהכנסה באופן חלקי.

בהכנסות בתחום התקשורת הפנים-ארצית, בה מתחרה HOT בבזק ובחברות נוספות, נרשם גידול של 25 מיליון שקל ל-246 מיליון שקל. העלייה בהכנסות במגזר שירותי תקשורת פנים-ארצית נייחת נובעת בעיקר מגידול במספר המנויים הבוחרים בחבילה הכוללת שידורי טלוויזיה רב-ערוצית בכבלים ושרותי גישה לאינטרנט וטלפוניה (טריפל פליי), זאת לצד גידול במספר השיחות הנכנסות בתחום הטלפוניה ועלייה בהכנסה הממוצעת למנוי בתחום האינטרנט בעיקר כתוצאה משידרוג רוחבי הפס.

בתחום הטלוויזיה דיווחה החברה כי בסוף הרבעון היו לה 896 אלף מנויים - ירידה של 12 אלף מנויים לעומת הרבעון הקודם. הירידה נובעת מתהליך השבחת בסיס הלקוחות, הכולל בין השאר הפסקת מבצעים במחירי הפסד. כמו כן, כחלק מהמגמה בשוק חל מעבר של מנויים לטובת ה-DTT והאינטרנט.

בפעילות האינטרנט גויסו כ-6,000 מנויים חדשים, ובסוף הרבעון הראשון היו לחברה כ-725 אלף מנויים. בתחום הטלפון היו ל-HOT כ-573 אלף קווים - גידול של 11 אלף קווים מול הרבעון הקודם.

תזרים המזומנים הסתכם בכ-242 מיליון שקל לעומת סך של כ-217 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-25 מיליון שקל, הנובע בעיקר כתוצאה מהגידול בהכנסות ושיפור ברווחיות וירידה בתשלומי ריבית.

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, מסר כי "החברה נמצאת היום במצב טוב יותר בכל הפרמטרים שקבענו: השירות השתפר משמעותית, התשתיות שודרגו עם האצת פריסת רשת ה-UFI, וציוד הקצה בבית הלקוח עבר שידרוג משמעותי. האינטרנט הפך למהיר יותר, והתוכן של החברה, עם הפקות המקור הטובות ביותר בארץ, עשה אף הוא קפיצת מדרגה".