אושר: זאב גוטמן - מנהל הסיכונים הראשי של הבנק הבינלאומי

על פי הנחיית בנק ישראל, הנושא בתפקיד מנהל סיכונים ראשי לא יכול להיות בתפקיד הדורש ממנו לקבל החלטות עסקיות. אי לכך יסיים גוטמן את תפקידו כיו"ר בנק אוצר החייל

בנק ישראל אישר את מינויו של זאב גוטמן כמנהל הסיכונים הראשי של הבנק הבינלאומי (CRO) - כך נודע ל"גלובס". גוטמן, המשנה למנכ"ל הבינלאומי , משמש כיום ראש אגף ניהול פיננסי וניהול סיכונים בבנק.

על פי הנחיית בנק ישראל, הנושא בתפקיד מנהל סיכונים ראשי לא יכול להיות בתפקיד הדורש ממנו לקבל החלטות עסקיות. אי לכך יסיים גוטמן את תפקידו כיו"ר בנק אוצר החייל. ההערכות הן כי במקומו תתמנה מנכ"ל הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר צדיק. עדיין לא סוכם מי יהיה ראש אגף ניהול פיננסי וניהול סיכונים במקום גוטמן וכעת מחפשים מועמדים; בד בבד נבחנת האפשרות להביא אדם חיצוני.

הנחיות חדשות

בנק נוסף שבו צפוי מינוי CRO בקרוב הוא בנק לאומי. הואיל ומדובר במינוי חבר הנהלה חדש, נראה כי מינוי CRO ישתלב בסבב מינויים גדול הצפוי בלאומי, לאור ההחלפה המסתמנת של מנכ"ל לאומי ארצות הברית, עוזי רוזן.

על פי הנחיות החדשות של בנק ישראל, ממנים הבנקים CRO, מנהל סיכונים ראשי, בדרגת חבר ההנהלה הבכירה ובכפיפות ישירה למנכ"ל. זאת, כנגזרת מעקרונות הנדבך השני של באזל 2. מנהל הסיכונים הראשי יהיה בלתי-תלוי, ולא יחליט בסוגיות עסקיות הכרוכות בסיכונים. על ה-CRO להיות מעורב באופן פעיל בתהליכי תכנון האסטרטגיה העסקית ומדיניות הסיכונים של הבנק, בדגש על תכנון ההון. נוסף על כך, עליו לבצע פיקוח ובקרה לגבי עמידת הבנק בפועל במגבלות הסיכון שנקבעו, להיות שותף בזיהוי וניתוח סיכונים בפעילות חדשה ובעסקות לא שגרתיות.