אירופה סגרה במגמה מעורבת: ספרד ירדה וגרמניה עלתה

חששות: הממשלות ברחבי היבשת לא יצליחו לקצץ מספיק ובקצב מהיר על מנת לצמצם את הגרעונות ■ אפי פיתוח ירדה ב-10% לקראת הסדר החוב ■ באירופה התפרסמו דו"חות טובים של בריטיש טלקום וסיינסבורי

בבורסות אירופה הסתיים המסחר במגמה מעורבת לאחר שלא כולן הצליחו להמשיך את הראלי שאפיין אותן מאז הודיע האיחוד בתחילת השבוע על תוכנית החילוץ הגרנדיוזית בהיקף של כטריליון דולר, גם המגמה המעורבת שמאפיינת הערב את וול סטריט מיתנה את האווירה החיובית. המסחר הושפע מדו"חות טובים של חברות מובילות. מניות התוכנה עולות לאחר ש-SAP הסכימה לרכוש את Sybase בכ-5.8 מיליארד דולר. מניית אפי פיתוח נפלה גם היום ב-10% לקראת חלוקת חלק ממניותיה למחזיקי אגרות החוב של אפריקה ישראל ביום א' הקרוב במסגרת הסדר החוב.

מניית Sage, חברת התוכנה הגדולה בבריטניה, רשמה עלייה של 1.7%. מניית בריטיש טלקום זינקה 6.6% לאחר שהחברה דיווחה כי הרווח התפעולי ברבעון הרביעי גדל ב-16% לרמה של 1.53 מיליארד פאונד, בכ-8% מעל תחזיות האנליסטים.

"למרות שהבעיות הפיסקאליות באירופה טרם נפתרו, החששות מפני הידבקות נוספת של מדינות בעקבות משבר החוב ביוון, פורטוגל וספרד התמתנו מאוד", ציין הבוקר קים ג'ונג-היון מ-Shinhan בסיאול. "זה בדיוק הזמן להתמקד בנתונים הפונדמנטאליים על פני הסנטימנט", הוסיף ג'ונג-היון.

המסחר באסיה התנהל היום (ה') בעליות שערים לאור נעילה חיובית אמש בבורסות ניו יורק. דו"חות חיוביים של סיסקו אמש לאחר נעילת המסחר, במסגרתם דיווחה ענקית רשתות התקשורת כי רווחיה זינקו ב-63% ברבעון הפיסקלי השלישי והסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר, תרמו גם הם לסנטימנט החיובי.

"המסר העיקרי שעולה מנתוני המאקרו ודו"חות החברות הוא כי אנחנו על מסלול ההתאוששות", מסר פראסד פטקאר מ-Platypus Asset Management בסידני.

מניותיהן של Tokyo Electron ו-Elpida זינקו במסחר בטוקיו לאחר ששתיהן דיווחו על תוצאות כספיות חזקות לאחר נעילת המסחר אתמול.

מניות השבבים ריכזו עניין רב בסיאול לאחר דו"חות סיסקו - נציין את סמסונג . מגזר הרכב נסחר גם הוא בעליות שערים נאות לאור הציפיות בשוק לשיפור משמעותי בתוצאות הכספיות - נציין את ענקית הרכב יונדאי .

ענקית מוצרי האלקטרוניקה הבידורית, חברת סוני היפנית, דיווחה היום (ה') על הפסד של 40.8 מיליארד יין בשנת העסקים שהסתיימה ב-31 במארס. זו השנה השלישית ברציפות בה רושמת סוני הפסד, על רקע המשבר והמיתון העולמי.

עם זאת, סוני מעריכה כי תרשום רווח של כ-50 מיליארד יין, כ-535 מיליון דולר, בשנת העסקים שתסתיים במארס 2011 על רקע עלייה בביקושים לטלוויזיות ומוצרים מובילים אחרים וקיצוצים בהוצאות שביצעה בשנתיים האחרונות. בשורה העליונה צופה הנהלת החברה כי המכירות יצמחו השנה ב-5.4% לרמה של 7.6 טריליון יין. מניית סוני רשמה עלייה של 4.4% במסחר בבורסה של טוקיו היום, לקראת פרסום הדו"ח והתחזית.