חצי שנה לאחר שנרכשה: חברת אגם תפן פיטרה כ-40 עובדים

הערכות: מבקשת ליצור סינרגיה מקסימלית עם אביגדור תעשיות שבבעלות הקבוצה, מה שעשוי להביא לפיטורים נוספים

חצי שנה לאחר שנרכשה על ידי החברה הבורסאית ישאל מקבוצת קמן אחזקות שבבעלות רוני אלרואי, חברת אגם תפן מכרמיאל פיטרה כ-40 עובדים - שליש מכוח האדם בחברה. כך נודע היום (ה') ל"גלובס". רוב המפוטרים הם עובדים ותיקים בתחומי הייצור, חלקם בדרגי ניהול.

עובדים בחברה התלוננו כי הם טרם קיבלו את כספי הפיצויים שמגיעים להם כחוק, אך נראה כי כספים אלה יוזרמו בקרוב לקופת הפיצויים של העובדים בעקבות הבנות בין הנהלת אגם תפן לחברת הביטוח מגדל.

אגם תפן מתמחה באספקת שירותי ייצור, הרכבה ואינטגרציה של מגוון מוצרים בענף המתכת, בעיקר בעבור לקוחות בענף הטכנולוגיה. עם לקוחותיה נמנים אלביט מערכות, קודאק, אורבוטק, מוטורלה, HP ועוד.

בדצמבר 2008 נקלעה החברה להקפאת הליכים כתוצאה מחובות של כ-90 מיליון שקל, רובם לנושים מובטחים, ובהם קרן פלנוס מקבוצת ויולה. במסגרת הקפאת ההליכים הזרימה קרן פלנוס לחברה 12 מיליון שקל בעבור הפעלתה כעסק חי, ובתמורה קיבלה 42.5% ממניות הבכורה בחברה. כעבור שנה מכרה קרן פלנוס את אגם תפן לחברת ישאל, בתמורה להקצאת 6% מהון המניות של ישאל תעשיות - חברה-בת פרטית של ישאל.

ההסברים לא מנחמים

גורמים בחברה מסבירים כי תוצאות המשבר הכלכלי שפגע באגם תפן בקיץ 2008 ושהביא אותה להקפאת הליכים, עדיין ניכרות בחברה. מכאן שהפיטורים הם תוצאה של אותו דימום מתמשך, ולא של החלפת הבעלות בחברה. עם זאת, לא מן הנמנע כי הפיטורים נובעים מרצונה של ישאל ליצור סינרגיה מקסימלית בין הפעילות של אגם תפן לזו של אביגדור תעשיות - חברה שנרכשה ב-2007 על ידי ישאל, עוסקת גם היא בזיווד אלקטרוני ובמגוון מוצרים לתעשיית המתכת והאלקטרוניקה. סינרגיה כזו של החברות תביא, בין היתר, לביטול של כפל תפקידים וכפל קווי ייצור, שמשמעותם פיטורי עובדים.

ההסברים האלה בטח לא מנחמים את המפוטרים מכרמיאל: חלק גדול מהם הועסק בחברה יותר מ-15 שנה, וכשמביאים בחשבון את גילם המתקדם, תחום עיסוקם ומיקומם הגיאוגרפי, ברור כי לא יהיה פשוט להשתלב מחדש בשוק העבודה. מנכ"ל חברת אגם תפן הוא ירון אביגדור, ולאחרונה גם מנכ"ל חברת ישאל, דן טופז, הצטרף לניהול הפעיל של החברה.