וולקר: מודאג מהבעיה של התפוררות פוטנציאלית של גוש האירו

יו"ר ה'פד' לשעבר נשא דברים בלונדון ■ וולקר: "האלמנט הכל כך הכרחי של משמעת תקציבית ומדיניות כלכלית ראויה טרם מומש בחלק ממדינות הגוש" ■ מנכ"ל דויטשה בנק: ייתכן שיוון לא תהיה מסוגלת לשרת את חובה במלואו

יו"ר ה'פד' לשעבר, פול וולקר אמר אמש (ה') בנאום שנשא בלונדון כי הוא מודאג מהאפשרות לפירוק גוש האירו לאחר שהמשבר הפיסקאלי ביוון הוביל את האיחוד האירופי להציע חבילת חילוץ במימדים חסרי תקדים.

"יש לכם את הבעיה הכי גדולה של התפוררות פוטנציאלית של גוש האירו", אמר וולקר בנאומו. "האלמנט הכל כך הכרחי של משמעת תקציבית ומדיניות כלכלית ראויה טרם מומש בחלק ממדינות הגוש", הוסיף וולקר.

נזכיר כי בתחילת השבוע נזעקו שרי האוצר של האיחוד האירופי לבריסל על מנת לארגן חבילת חילוץ יוצאת דופן בהיקף של קרוב לטריליון דולר לאחר שהחששות מפני משבר החוב ביוון איים להכריע את השווקים. ואת מטבע האירו.

"האם המשבר הכלכלי והפיננסי באירופה ייפתר תוך שילוב ידיים פוליטי וכלכלי והידוק היחסים בין מדינות האירו?" שאל וולקר ומיהר לענות: "יש לי את התקוות שלי, כמאמין באירו".

מוקדם יותר השבוע ציין שר האוצר האמריקני לשעבר ג'ון סנואו כי "על מנת שמטבע האירו ישרוד בטווח הארוך, קונסילידציה מסוג כל שהיא - קונסילידציית מס או מדיניות פיסקאלית - ככל הנראה נדרשת".

מנכ"ל דויטשה בנק, יוזף אקרמן התבטא אמש בעניין ואמר כי "ייתכן שיוון לא תהיה מסוגלת לשרת את חובה במלואו, שכן המשימה הזאת תדרוש ממנה מאמצים עילאיים".