ח"כ אמנון כהן: "יש לפשט ההליכים; הבירוקרטיה יוצרת שחיתות"

הדברים נאמרו בכנס השנתי של התאחדות הקבלנים באילת ■ כהן: "אתם הקבלנים בונים את המדינה, ואנחנו צריכים לתת לכם את הכלים כדי שתעשו את העבודה מהר" ■ יו"ר לשכת השמאים: "היטלי ההשבחה הולכים לעלות במאות אחוזים"

"הרפורמה בתכנון ובנייה לא תצא מהוועדה כפי שהיא נכנסה. הכוונה היא לשמוע את כל הצדדים ולשפר את החוק לטובת הציבור", כך אמר היום (ו') ח"כ אמנון כהן מס"ש, חבר הוועדה המשותפת לבחינת הרפורמה בתכנון ובנייה, בפאנל שנערך במסגרת הכנסת השנתי של התאחדות הקבלנים באילת.

"אתם הקבלנים בונים את המדינה ואנחנו צריכים לתת לכם את הכלים שתעשו את העבודה מהר. אנחנו רואים את הבירוקרטיה היום וכיצד היא עוצרת הפיתוח ובנוסף גורמת לשחיתות ומצמיחה את הצורך במאכרים. אני מעל עשר שנים חבר כנסת והעברתי רפורמות חשובות ואני מבטיח לכם שהחוק שיצא מהוועדה יפשט את הבירוקרטיה. לא תמיד ניתן לרצות את הירוקים: צריך לבנות גשרים, לסלול כבישים ולבנות דירות על מנת שהמחירים לא ימשיכו לעלות וזוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה", הוסיף כהן.

במסגרת הפאנל הציג שמאי אסיף, מנהל מינהל התכנון משרד הפנים את עיקרי הרפורמה. לדבריו, "הרפורמה נועדה להתאים את מערכת התכנון לעולם החדש שבו אנו נמצאים. אנחנו בתהליך של פיתוח מואץ וכל 25 שנה מכפילים את הפיתוח. הצפיפות בישראל היא מהגבוהות בעולם המערבי וקיימת מודעות ציבורית סביבתית ופרטית. אנחנו חייבים לפשט לשפר ולקצר את הליכי התכנון, ליצור רמה גבוהה של וודאות ולהבטיח מענה תכנוני מלא איכותי וגמיש".

יו"ר לשכת השמאים, ארז כהן ציין כי אם הרפורמה תאושר כמו שהיא, תהיה פגיעה אנושה בזכות הקניין גם בבעלי קרקעות וגם באזרח הקטן. הוא ציין כי היטלי ההשבחה הולכים לעלות במאות אחוזים והוא כיו"ר לשכת השמאים ממליץ לכל מי שמחזיק קרקע ללכת היום ולהוציא שומת היטל השבחה.