ארה"ב מתאוששת: המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.4% באפריל

בשוק ציפו לעלייה של 0.2% ■ זהו החודש השביעי ברציפות של עליות במכירות הקמעונאיות

נתוני מאקרו מעורבים בארה"ב, בהתבסס על התחזיות המוקדמות בשוק: המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.4% בחודש אפריל (בהשוואה למארס), פי 2 מתחזיות האנליסטים בשוק שציפו לעלייה של 0.2% בלבד. המכירות הסתכמו ב-366 מיליארד דולר. עם זאת, המכירות ללא ענף התחבורה עלו ב-0.4% בלבד, בעוד שבשוק ציפו לעלייה של 0.5%.

הצד החיובי יותר הוא שהנתונים לחודש מארס עודכנו מעלה; המכירות הקמעונאיות עלו ב-2.1% במארס ולא ב-1.6% כפי שפורסם בקריאה הקודמת, והמכירות ללא ענף התחבורה עלו ב-1.2% בעוד שהקריאה הקודמת הצביעה על עלייה של 0.9% בלבד.

אם שמים את הציפיות המוקדמות בצד, הרי שהנתונים מבשרים באופן כללי על המשך ההתאוששות הכלכלית בארה"ב. זהו החודש השביעי ברציפות של עלייה במכירות הקמעונאיות ובסך הכל מתוך 13 החודשים האחרונים נרשמו עליות במכירות ב-12 חודשים. המכירות באפריל זינקו ב-8.8% לעומת אפריל 2009.

נתוני המכירות הקמעונאיות חשובים במיוחד כיוון שהם מעידים על עוצמתה של הצריכה הפרטית בארה"ב, אשר מהווה כ-70% מהתמ"ג. בשוק האמריקני ישנם חששות כי ההתאוששות הכלכלית נתמכת בעיקר על תוכניות הסיוע הממשלתיות ולאחר שאלו יגיעו לסיומן, הצרכן יתקשה להחזיק את הכלכלה על כתפיו. אך הנתונים של החודשים האחרונים מראים כי הצריכה הפרטית תופסת תאוצה, בין היתר על רקע יצירה מוגברת של מקומות עבודה.

בחזרה למכירות הקמעונאיות; בפילוח המכירות ניתן לראות כי נרשמה עלייה חדה של 6.9% במכירות מוצרי כלים לבית ולגינה, עלייה של 0.9% במוצרי בריאות וטיפוח ולעומת זאת ירידה של 1.2% במכירות מוצרי הריהוט וירידה של 0.5% במכירות מוצרי מזון ושתייה. (לחצו כאן לצפייה בנתונים הממשלתיים המלאים)