הפועלים מעדכנים תחזיות: מדד מאי יעלה ב-0.4% ויוני ב-0.1%

תחזית האינפלציה לשנת 2010 נותרה על 1.8% ■ ב-12 החודשים הקרובים המדד צפוי לעלות בשיעור של 2.9%.

לאחר פרסום מדד חודש אפריל, שהפתיע עם עליה של 0.9% (לעומת תחזיות לעליה של 0.7%-0.8%) מעדכנים היום (א') כלכלני בנק הפועלים את תחזית האינפלציה שלהם.

בפועלים מעריכים שמדד חודש מאי צפוי לעלות בשיעור של 0.4%. הוא יושפע מהתחדשות מגמת עליית סעיף הדיור ומהמשך העלייה העונתית במחירי ההלבשה וההנעלה. הדלק התייקר בשיעור נמוך יחסית של 1.1% ולכן השפעתו על המדד לא תהיה מהותית.

מדד יוני צפוי לעלות בשיעור של 0.1%. הוא יושפע מהוזלה עונתית צפויה של מחירי הפירות והירקות, מהמשך התייקרות סעיף הדיור וסיום העלייה העונתית במחירי ההלבשה וההנעלה, עם סיום כניסת הלבשת הקיץ. שיעור ההתייקרות צפוי להיות מתון מאשר בשנים האחרונות עקב שיעור ההתייקרות הגבוה באפריל.

בפועלים מציינים כי לפי המגמה המסתמנת במחצית הראשונה של החודש צפויה ירידה ניכרת במחיר הדלק. מדד יולי יושפע מעלייה עונתית בסעיפי החינוך והתרבות והתחבורה והתקשורת עקב התייקרות עונתית של שירותי התיירות, שתקוזז חלקית על-ידי הוזלות עונתיות במחירי הפירות והירקות וההלבשה וההנעלה. במידה ששיעור המע"מ יופחת המדד ייוותר ללא שינוי.

תחזית האינפלציה לשנת 2010 של הפועלים נותרה על 1.8%. ב-12 החודשים הקרובים המדד צפוי לעלות בשיעור של 2.9%. "ההערכות תלויות בהתפתחויות בכלכלה הבינלאומית על רקע המשבר בגוש האירו. תחזיתנו מניחה התייצבות של המצב ולא הידרדרות", אומרים בפועלים.