רדיו גלי ישראל המשדרת ביו"ש מבקשת להחזיר את זיכיונה

לטענת התחנה, מאז הקמתה הושקעו מיליוני שקלים, אך הפרעות בתדרים מצד הרשות הפלסטינית גורמות לה להפסדים כבדים ■ מאיימת כי תחדל לשלם דמי זיכיון, תמלוגים ואגרות תדרים ותתבע את המדינה בגין הוצאותיה

האם משרד התקשורת כשל בתוכניתו להקים רדיו שישרת את המתנחלים? שנה וחצי לאחר שעלתה התחנה לאוויר, הגיע לידי "גלובס" מסמך לפיו תחנת הרדיו "גלי ישראל" מבקשת להשיב את זיכיונה למדינה, לאחר שעד היום, לטענתה, לא צמחה לה הכנסה מהפעלתו.

ממכתב שנשלח על-ידי עורכי הדין של התחנה לרשות השנייה ולמשרד התקשורת, עולה כי התחנה סובלת מהפרעות בשידור שמקורן בתחנות ברשות הפלסטינית, ולמעשה שידוריה אינם מגיעים לקהל היעד.

בתוך כך מאיימת התחנה לתבוע את המדינה בגין הוצאותיה ומודיעה כי אינה רואה עצמה ממשיכה לשלם דמי זיכיון, תמלוגים ואגרות תדרים, הנדרשים ממנה על-פי חוק.

"עם תחילת שידורי הניסיון של 'גלי ישראל' התברר לתדהמתה של התחנה כי התדרים שהוקצו לה מכוח המכרז לקיום שידוריה סובלים מהפרעות קשות מצד גורמים פיראטיים כאלה ואחרים ממדינות שכנות או משטחי הרשות הפלסטינית, באופן שאף אינו מאפשר שידורים ברמה מינימלית", נכתב.

עוד נכתב: "בתנאים הנוכחיים של שידורים מרובי הפרעות, וכל עוד לא ניתן להבטיח למפרסמים תמורה נאותה בעד כספם, אין בידה (של התחנה - ל"א) כל אפשרות למכור זמן פרסום לשם מימון שידורי התחנה".

המכתב גם מפרט את כמות ההשקעה של הקבוצה בהפעלת התחנה. על-פי המסמך, נדרשה רדיו"ש "להשקיע למעלה מ-4 מיליון שקל בציוד ובתשתיות, הוצאות משפטיות, תשלומי שכר והוצאות נוספות".

ממשרד התקשורת נמסר כי "המשרד מודע לבעיה והתריע על כך בפני הגורמים אשר אמורים לתת פיתרון לבעיה זו. תחנות הרדיו הארציות והאזוריות ומערכות שידור נוספות סובלות מהפרעות קשות מתמשכות עקב קשיים באכיפה הנובעים גם משיקולים ביטחוניים. היום מתקיים דיון אצל שר התקשורת משה כחלון כדי לדון בדרכים האפשריות לפיתרון הבעיה".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מסר כי "טענות הזכיין מטופלות על-ידי בכירי משרד התקשורת, אשר הינו הגוף האחראי בענייני תדרים כידוע. כמו כן התקיים דיון בלשכת שר התקשורת בעניינים אלה לאחרונה, ואנו ממתינים להחלטותיהם. יחד עם זאת, מצב זה אינו פותר את הזכיין מלבצע את המוטל עליו כמתחייב מכתב הזיכיון".