במשבר: המכשירים שאמורים להוציא את נוקיה מהבוץ

אולי בעולם הבעיה של נוקיה חמורה יותר כיוון שבישראל היא עדיין נחשבת לשחקן הדומיננטי בשוק הסלולר, אולם לפחות בשנה האחרונה, קשה לראות בארץ מכשיר שלה שמוגדר כ"קילר"

אולי בעולם הבעיה של נוקיה חמורה יותר כיוון שבישראל היא עדיין נחשבת לשחקן הדומיננטי בשוק הסלולר, אולם לפחות בשנה האחרונה, קשה לראות בארץ מכשיר שלה שמוגדר כקילר. בדומה לעולם, האייפון והבלקברי עושים חיל ולוקחים נתח שוק מעולם המכשירים החכמים, בו נוקיה מציעה בעיקר את E72 הפופולרי. הדגם, המעוצב בדומה לטלפונים של RIM עם מקלדת מלאה וחיבורים קבועים למייל, מכר כאן כבר 50 אלף יחידות, מאז שיצא בישראל בסוף השנה שעברה ונחשב לאחד הטלפונים המובילים במגזר העסקי בישראל.

הדגם האחרון שהשיקה נוקיה בישראל הוא 5230, מכשיר מגע לקהל צעיר. מדובר בדגם השלישי של נוקיה בארץ בטכנולוגיית מגע, אחרי ה-N97 וה-5800, שהצליח למכור במפעילה בודדת 30 אלף יחידות מאז תחילת 2010.

יורוקום, משווקת נוקיה בישראל, הייתה עסוקה בחודשים האחרונים בעיקר בהחדרת חנות האפליקציות של החברה OVI. לפחות כרגע, לא נראה שהיא מצליחה לדגדג את ההצלחה של אפל או להציע עושר של יישומים כפי שמוצע בחנות של גוגל. בחודשים האחרונים יורוקום שומרת על שקט, אך היא נמצאת לקראת השקה של לפחות חמישה מכשירים חדשים. דגם הדגל יהיה ה-N8 - מכשיר מגע עם טכנולוגיית מולטי טאץ', צג של 3.5 אינץ' ומצלמת 12 מגה פיקסל. דגמים נוספים הם E5 ו-C3, שניהם, כמו ה-E72, עם מקלדת מלאה. ה-C3 לא מיועד לאנשי עסקים, אלא לקהל שזה הטלפון החכם הראשון שלהם. בניגוד ל-E5, ה-C3 לא רץ על סימביאן, אלא על מערכת ההפעלה הקלאסית של נוקיה - סדרה 40, ופועל על רשת 2.5 ולא 3. מצד שני, יש לו התקן Wi-Fiפנימי לגלישה ברשתות אינטרנט אלחוטיות. דגם אחר הוא C5, מכשיר חכם שאמור להיות זול יחסית. המכשיר מגיע בעיצוב מתכתי עם מערכת ההפעלה סימביאן, מעבד במהירות 600 מגה הרץ, התקן GPS ומצלמת 3 מגה פיקסל.