ברוש מודה כי תפקיד יו"ר הפיס קוסם לו: "אשקול פנייה כזו"

נשיא התאחדות התעשיינים נחוש לסיים את הקדנציה לאחר 6 שנים ■ "אני מאמין גדול ששינוי רדיקלי במערכת החינוך שנוגע גם לנושאים כספיים, הוא הערוץ היחיד שדרכו ניתן לקדם את המשק"

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, מודה היום (א') לראשונה כי האפשרות לכהן כיו"ר מפעל הפיס קוסמת לו. "אם תהיה פנייה רצינית בנושא, ודאי שלא אזלזל בתפקיד, שהקשר שלו הוא בעיקר למערכת החינוך", אמר ברוש ל"גלובס". "אני מאמין גדול ששינוי רדיקלי במערכת החינוך שנוגע גם לנושאים כספיים, הוא הערוץ היחיד שדרכו ניתן לקדם את המשק", הוסיף.

כשברוש מדבר על הקשר של מפעל הפיס למערכת החינוך הוא מתכוון, ככל הנראה, לעובדה שהפיס בונה כיום את רוב בתי הספר שברשויות המקומיות -זאת במסגרת החלטות ממשלה שדווקא לא מצאו חן כל כך בעיני הפיס. רק בסוף השבוע האחרון דרש ברוש מהממשלה להקצות 150 מיליון שקל לטובת בניית בתי ספר במסגרת התקציב הדו-שנתי. אך מעבר לשליחות החינוכית שעליה מדבר ברוש, יש גם מטעמים: שכרו של יו"ר מפעל הפיס עומד על כ-55 אלף שקל ברוטו בחודש, מהגבוהות במגזר הציבורי. לזכותו של ברוש יש לומר כי ספק שהשכר הוא המניע היחידי שלו, שכן הוא מנהל את המפעל המשפחתי.

מה שכן קורץ לברוש הוא הכוח. התפקיד אותו הוא עומד לסיים ותפקיד יו"ר מפעל הפיס, משמעם היכולת להניע תקציבים גדולים שנוגעים לכל המשק, בין היתר לנושאים חינוכיים.

נחוש לסיים קדנציה שנייה

מה שמחזק את האפשרות כי הוא אכן יתמודד על ראשות הפיס הוא הנחישות שלו לסיים את הקדנציה השנייה שלו כנשיא התאחדות התעשיינים לאחר 6 שנים, זאת למרות בקשות של בכירי התעשיינים שיאריך את כהונתו בשנה נוספת, בין היתר על ידי נשיאי ההתאחדות לשעבר - דן פרופר ודב לאוטמן. אלה טענו בפניו כי הארכת כהונתו נחוצה נוכח המשבר הכלכלי, וגם כדי לשמר את מערכת היחסים שנרקמה בינו ובין יו"ר ההסתדרות וראשי משרד האוצר - יחסים חשובים להמשך התמיכה בתעשייה.

גולת הכותרת בשתי הקדנציות של ברוש כנשיא התאחדות התעשיינים היא הברית שלו עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. הברית הזו הורידה דרמטית את מספר ימי השביתה במשק, והולידה את פורום השולחן העגול - משולש שכולל את המעסיקים, העובדים והממשלה. אך ברוש מטעמיו מעדיף ללכת הלאה. "אני לא עוסק בשאלת התוכניות שלי, אלא מכבד את תקנון ההתאחדות", הוא אומר ומוסיף כי ההתאחדות יקרה ללבו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע לאחרונה לבג"ץ על החלטתו להקים ועדת איתור חדשה לתפקיד יו"ר מפעל הפיס. בימים אלה נמצאת הוועדה בשלבי ההקמה, ועל כן אין עדיין מועמדים לתפקיד. מסיבה זו, לא ניתן להתייחס למועמדות לכאורה של אדם זה או אחר".