רשות ני"ע למבטח שמיר: הציגו תמונת מצב עדכנית של תנובה

ביום שישי הודיעה מבטח שמיר כי היא מבטלת את עתירתה נגד דרישת רשות ני"ע לחייב אותה להציג את דו"חות תנובה וכי תפעל למכירת מניותיה בתנובה לצד ג' - אולם מאז לא התנהל כל מו"מ בין מבטח לאיפקס בנוגע למניות

רשות ניירות ערך פנתה למבטח שמיר ולאיפקס בבקשה לקבל מהם תמונת מצב עדכנית בעקבות הודעתה של מבטח שמיר בשבוע שעבר כי תפעל להוצאת מניות תנובה מידיה או להגדלת שליטתה בחברה - כך נודע ל"גלובס".

ביום שישי שעבר הודיעה מבטח שמיר כי היא מבטלת את עתירתה נגד דרישת רשות ניירות ערך לחייב אותה להציג את דו"חות תנובה. מבטח הודיעה גם כי תפעל למכירת מניותיה בתנובה לצד ג', שאינו חברה ציבורית.

עם זאת, נודע כי מאז לא התנהל כל משא-ומתן בין מבטח שמיר לבין איפקס בנוגע למניות: לא על האפשרות שמבטח שמיר תרכוש את מניות תנובה המוחזקות בידי איפקס, ולא על מכירת המניות שבידי מבטח שמיר לאיפקס.

לתחום לוח זמנים

מאז החלה הפרשה, מניות מבטח שמיר מושעות ממסחר, על-פי החלטת רשות ניירות ערך, וכעת מבקשים ברשות לקבל מידע על המתרחש וכן לתחום לוח זמנים, משום שכל עוד המניות מוחזקות בידי מבטח שמיר - דרישת רשות ניירות ערך לחשוף את נתוני תנובה עומדת בעינה.

לאור הדברים הללו, יש להזכיר כי מנכ"לית איפקס, זהבית כהן, הצהירה באחרונה במספר הזדמנויות כי איפקס אינה מתכוונת למכור את מניותה בתנובה.

עוד נודע כי למרות החלטתה של מבטח שמיר לוותר על הליכים משפטיים נגד רשות ניירות ערך בשל דרישתה לחשוף את הדו"חות, החברה לא ויתרה על האפשרות לנקוט הליכים נגד איפקס בפרשה האמורה.

מרשות ניירות ערך סירבו להגיב, ומסרו רק כי "מבטח שמיר היא חברה ציבורית. כשקורה אירוע מהותי, עליה לדווח עליו".

ממבטח שמיר נמסר בתגובה: "לא הגיע לידינו כל מכתב מהרשות".