עוד אכזבה למכבי חיפה: סכסוך אדריכלים באצטדיון הכדורגל

בפרויקט קרית הספורט החדשה של חיפה, שתישא את שמו של סמי עופר, אמור לקום אצטדיון כדורגל שיכיל 32 אלף מושבים שייבנו בהתאם לתקני התאחדות הכדורגל העולמית והאירופית, בעלות של כ-400 מיליון שקל

הפרויקט להקמת אצטדיון הכדורגל החדש של חיפה נקלע למערבולת של סכסוך משפטי בין האדריכלים המעורבים, לאחר שאחד מהם, שלמה גנדלר, הגיש לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה למתן צו מניעה זמני כדי "למנוע את תוצאותיה הקשות של קנוניה מאורגנת היטב שנרקמה במטרה לנשל אותו מתכנון הפרויקט".

בפרויקט קרית הספורט החדשה של חיפה, שתישא את שמו של סמי עופר, אמור לקום אצטדיון כדורגל שיכיל 32 אלף מושבים שייבנו בהתאם לתקני התאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א) והאירופית (אופ"א), בעלות של כ-400 מיליון שקל.

את הקמת הפרויקט מלווה ועדת היגוי, שבה שותפים בין השאר משרד האדריכלים הבריטי KSS, שתכנן אצטדיונים כמו צ'לסי, מנצ'סטר, ארסנל, טוטנהם ופורטו, וכן משרד האדריכלים החיפאי מנספלד-קהת.

האדריכל שלמה גנדלר היה מעורב בתכנון הפרויקט, עד שלפני כמה חודשים נשלחה לו הודעה על סיום ההתקשרות עמו.

בבקשתו לביהמ"ש, שהוגשה נגד KSS, מנספלד-קהת, החברה הכלכלית וחברת האצטדיון, הוא מבקש לאפשר את המשך פעילותו ולהורות שלא יתבצעו עבודות נוספות הקשורות בביצוע ללא אישורו.

לטענתו, במשך כ-9 שנים היה שיתוף פעולה בינו לבין חברת KSS ומשרד מנספלד-קהת לאחר זכייתם במכרז שפרסמה החברה הכלכלית לחיפה לביצוע עבודות התכנון בפרויקט. "לפתע", נכתב בבקשתו, "החליטו KSS ומנספלד-קהת לפעול להדחתו מהפרויקט ולנשל אותו מכל זכויותיו בפרויקט, באופן חד צדדי, בהסתמך על תואנות שווא". בתגובתה טענה KSS, המיוצגת ע"י עו"ד אבנר כהן ממשרד כהן וילצ'יק קמחי, כי הוסכם ש-KSS תהיה האדריכל הראשי ובעלת הזכות להפסיק התקשרות עם מי מאדריכלי המשנה אף לפני סיום הפרויקט. "בשנים האחרונות עיקר העבודות מבוצעות ע"י KSS ומנספלד-קהת, בעוד שגנדלר אינו תורם כל תרומה משמעותית ומפר את ההסכמות שבבסיס העסקתו", נכתב בתגובה. בתגובה שהגיש משרד מנספלד-קהת לביהמ"ש נכתב כי עוד ב-2002 התריע מנספלד-קהת על כך שגנדלר אינו מבצע את חלקו בתכנון ומבקש כספים שלהם אינו זכאי. "המבקשים מנסים לעטות טיעוניהם באצטלה של קנוניה כדי לגרור ולערב את מנספלד-קהת ואת החברה הכלכלית בסכסוך לא להם".

החברה הכלכלית מסרה בתגובה: "מדובר בסכסוך פנימי בין אדריכלים. החברה דוחה את הטענות נגדה. לתביעה שתתברר בביהמ"ש לא תהיה כל השפעה על התקדמות הפרויקט".

פרויקט אצטדיון הכדורגל קריית אליעזר / צלם: מנספלד קהת אדריכלים
 פרויקט אצטדיון הכדורגל קריית אליעזר / צלם: מנספלד קהת אדריכלים