דו"ח סלקום: 3% עלייה בהכנסות משירותים, עלייה ב-EBITDA

רשמה ירידה של 9% ברווח הנקי, בעיקר בשל הוצאות מימון ■ ההכנסות לרבעון הראשון עלו ב-1.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2009 והסתכמו בסך של 1.58 מיליארד שקל ■ תחלק דיבידנד בהיקף של כ-360 מיליון שקל

חברת הסלולר סלקום דיווחה הבוקר (ב'), טרם פתיחת המסחר בבורסת תל-אביב, על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון השנה, מהן עולה כי הכנסותיה לרבעון הראשון עלו ב-1.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2009 והסתכמו בסך של 1.58 מיליארד שקל או 426 מיליון דולר. סך ההכנסות משירותים גדל ב-3% והסתכם ב-1.41 מיליארד שקל.

הרווח התפעולי של סלקום לרבעון הראשון גדל ב-4.6% והסתכם ב-457 מיליון שקל או 123 מיליון דולר. ה-EBITDA לרבעון הסתכם ב-638 מיליון שקל או 172 מיליון דולר, המהווה 40.4% מסך ההכנסות. הרווח הנקי רשם ירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל (הירידה מיוחסת לגידול בהוצאות המימון נטו) והסתכם ב-314 מיליון שקל או 85 מיליון דולר; הרווח למניה הסתכם ב-3.18 שקל או 86 סנט.

מצבת מנויי החברה גדלה במהלך הרבעון הראשון בכ-21 אלף, כולם מנויי post-paid, ועומדת על כ-3.313 מיליון מנויים (נכון לסוף מארס 2010). שיעור הנטישה ברבעון הראשון עמד על 5.4% בהשוואה ל-5% ברבעון המקביל אשתקד.

מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי ("MOU") הסתכם ברבעון ב-328 דקות לעומת 323 דקות ברבעון הראשון של 2009, עלייה של 1.6%. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ("ARPU") ירדה ב-0.6% והסתכמה ברבעון הראשון ב-139.1 שקל, בהשוואה ל-139.9 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד של 3.64 שקל למניה ובסך-הכל כ-360 מיליון שקל.

עמוס שפירא: "סלקום ממשיכה להציג ביצועים חזקים"

בהתייחסו לתוצאות הכספיות, אמר עמוס שפירא, מנכ"ל החברה, כי "סלקום ממשיכה להציג ביצועים חזקים ברבעון הראשון של 2010, עם צמיחה מתמשכת בהכנסות משירותים, ב-EBITDA, בשיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות, ברווח התפעולי ובמצבת המנויים. ככל ששוק הסלולר בארץ מתפתח, אנו שומרים על מעמדנו כמפעיל הסלולרי עם התוצאות הפיננסיות הטובות ביותר בישראל וכמובילי שוק, הן במונחי מצבת מנויים והן במונחי סך הכנסות".

יעקב חן, מנהל הכספים הראשי של סלקום, מסר כי "אנו מרוצים מאד מתוצאות החברה. על אף השחיקה המתמשכת בתעריפי זמן האוויר כתוצאה מהתחרותיות הגבוהה בענף, הצגנו גידול של 3% בהכנסות משירותים. כמו כן הצגנו, רבעון לעומת רבעון, צמיחה במדדי מפתח נוספים, הכוללת גידול של 4.6% ברווח התפעולי, 1.2% בסך ההכנסות, 24.3% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף ו-1.8% ב-EBITDA, ששיעורו מסך ההכנסות הגיע ל-40.4%".