הפעילות היצרנית בארה"ב מתקררת: "אמפייר סטייט" נחלש

בעקבות ירידה במכירות דווח כי המדד לפעילות התעשייתית באיזור ניו יורק האט במאי ל-19.1 נקודות לעומת 31.3 נקודות באפריל, הצפי היה לירידה מתונה בהרבה ל-30 נק' ■ מדדי ההזמנות החדשות והמישלוחים נחלשו אך נותרו חיוביים

הקיץ מתקרב אך הפעילות היצרנית בארצות הברית מתקררת: בעקבות ירידה במכירות דווח היום כי מדד האמפייר סטייט המודד את מצב הפעילות התעשייתית באיזור ניו יורק הצביע על שיפור בחודש מאי אך בקצב השיפור חלה האטה, כך דיווח היום (ב') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט הבנק הפדרלי של ניו יורק.

הקצב הואט ל-19.1 נקודות לעומת 31.9 נקודות שנרשמו בחודש אפריל, נזכיר כי הרמה שנרשמה באפריל היתה השניה הגבוהה ביותר שנרשמה במהלך 4 השנים האחרונות. נציין כי הכלכלנים בשוק ציפו כי הקריאה במאי תרד במידה מתונה בהרבה ל-30 נקודות כך שהנפילה מעידה על כך שחלה האטה חריפה מהצפי בצמיחה הכלכלית באיזור חשוב זה במאי. נציין כי כל עוד מצוי המדד מעל לקו האפס מצביע הדבר על התרחבות בפעילות היצרנית.

בין מרכיבי המדד נציין כי מדדי ההזמנות החדשות והמישלוחים נחלשו אך נותרו חיוביים. המדד למספר המועסקים עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז 2004.

מדד האמפייר סטייט מעניין את המשקיעים ואת הכלכלנים מאחר והוא נחשב לאינדיקטור מוקדם למדד מנהלי הרכש שיתפרסם בעוד שבועיים. באפריל קיבל השוק בשורות טובות ממדד ה-ISM למגזר היצרני כאשר הוא זינק ל-60.4 נקודות לראשונה מאז יוני 2004 ועקף את התחזיות שהיו ל-60 נקודות.