ביה"ד: למסור לאמנון שפירה מסמכים לגבי השימוע שייערך לו

בנוסף הורה ביה"ד לדחות את השימוע לשפירה ב-14 יום מיום קבלת המסמכים ■ שפירה, יו"ר הרשות לחשמל, טען כי הליכי השימוע ששר האוצר ושר התשתיות הלאומיות מבקשים לערוך לו הם פסולים ונערכים משיקולים זרים

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל את תביעתו של אמנון שפירה, יו"ר הרשות לחשמל, נגד שר האוצר ושר התשתיות הלאומיות וחייב את השרים למסור לאמנון שפירה את פירוט הטענות והמסמכים בקשר להליך השימוע שבכוונתם לערוך לו.

בנוסף הורה בית הדין לדחות את מועד השימוע לשפירה ב-14 יום מיום קבלת המסמכים. כתוצאה מפסיקת בית הדין יידחה השימוע שהיה אמור להיערך בסוף החודש.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין שרון קלינמן ומיכאל נאור, טען שפירה כי הליכי השימוע שמבקשים השרים לערוך לו הם פסולים ונערכים משיקולים זרים, וכי השרים מבקשים לערוך את השימוע מבלי למסור לשפירה פירוט מלא של הטענות והמסמכים, כנדרש על-פי דין.

השרים התנגדו למסירת פירוט הטענות והמסמכים, והגדירו את התביעה "טורדנית וקנטרנית". ואולם, בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע כי "אכן צודק המבקש (שפירה ע"ב) כי אין לדרוש ממנו להתגונן כנגד טענות כלליות או סתמיות, מבלי ליתן דוגמאות מוגדרות וקונקרטיות לעניין".

בהכרעתו מתח בית הדין ביקורת על סירובם של השרים להעביר את המסמכים לשפירה וקבע כי "יש להצר על כי מתן זכות העיון לא נעשה קודם לכן... אין לאפשר סחבת מנימוקים טכניים בעניין זה".

שפירה מסר כי הוא מברך על הכרעת הדין.