התאחדות הסטודנטים עשויה לצאת מההשקעה באיסתא

בין האפשרויות: מכירת מניות השליטה למנכ"ל אחישי גל, או מכירת חלקן והסכם לשליטה משותפת

בעקבות איום רשות ניירות ערך להכניס ביוני את מניית איסתא לרשימת השימור של הבורסה, עקב השיעור הקטן של החזקות הציבור בה, צפויים חברי נשיאות החברה מטעם אגודת הסטודנטים, שמחזיקה במניות השליטה בחברה, להחליט ביום ראשון על עתיד השליטה בחברה, שנסחרת בשווי של 124 מיליון שקל.

בפני הסטודנטים עומדות כיום 3 חלופות, אותן הכין עבורם צוות ייעוץ כלכלי ששכרה ההתאחדות: מכירת השליטה בחברה למנכ"ל, אחישי גל, שמחזיק כיום בכ-25% מהמניות, תמורת כ-54 מיליון שקל; דילול ההחזקות ומכירת חלק מהמניות לגל תמורת 14 מיליון שקל במטרה להגיע לשליטה משותפת; והותרת המצב על כנו, שמשמעו הסתכנות בהכנסת החברה לרשימת השימור בבורסה ובקשיים בקבלת אשראי מהבנקים.

עלייה ברווח

איסתא, אחת מסוכנויות הנסיעות הגדולות בישראל, מגלגלת מחזור עסקים שעמד ב-2009 על יותר מחצי מיליארד שקל. בניגוד למגמות בענף התיירות, סיימה החברה את 2009 עם עלייה של כ-50% ברווח הנקי ל-15.5 מיליון שקל.

התאחדות הסטודנטים, מחזיקה כיום ב-43.5% מהון המניות של החברה, שמעניקות לה 50.8% מזכויות הצבעה. יתרת המניות בחברה מוחזקות בידי אחישי גל, חברת אביעד השקעות (כ-9.5%), אופיר טורס (כ-4.5%) והציבור (כ-16%).

לא רוצים שליטה

מזה כשנתיים מנסה התאחדות הסטודנטים, בראשות היו"ר בועז טופורובסקי, למכור את החזקותיה בחברת איסתא. במסגרת ההליך ערכה ההתאחדות מכרז, שהניב מספר פניות.

אולם, בתום המכרז לא נמצא אף גורם שהסכים לעמוד בתנאי ההתאחדות, שעמדו על מחיר של כ-18.5 שקל למניה (מחיר ששיקף שווי חברה של כ-80 מיליון שקל) וההתאחדות החלה בהליך של "ביצור שליטה".

טופורובסקי אמר ל"גלובס" כי "התאחדות הסטודנטים בראשותי הודיעה כבר לפני למעלה משנה על נכונותה למכור את מניותיה בחברת איסתא מתוך תפיסה כי גוף פוליטי כמו ההתאחדות, שהעומדים בראשו הם אנשים צעירים שמתחלפים תכופות, אינו צריך להחזיק בשליטה בחברה גדולה כמו איסתא".