וול סטריט תפעיל "מנגנוני קצר" כדי למנוע עוד "קריסת בזק"

"מנגנוני קצר", ייכנסו לתוקף באמצע יוני במסגרת תוכנית פיילוט של חצי שנה,תחת התוכנית ■ המסחר במניות S&P 500 שעולות או יורדות בשיעור של 10% או יותר בתוך פרק זמן של חמש דקות יוקפא לחמש דקות

הרגולטורים בארה"ב הציעו אתמול (ג') חוקים מסחריים חדשים אשר יפעילו "מנגנוני קצר" אשר יעצרו לפרק זמן קצר את המסחר בכמה מניות עם תנודות גדולות במחירים, בניסיון למנוע חזרה של התופעה של "קריסת הבזק" שאירעה בוול סטריט בתחילת החודש.

הכללים החדשים, המכונים "מנגנוני קצר", ייכנסו לתוקף באמצע יוני במסגרת תוכנית פיילוט של חצי שנה, שהבורסות הגדולות בארה"ב ורשות ני"ע האמריקנית הסכימו עליה. תחת התוכנית, המסחר במניות S&P 500 שעולות או יורדות בשיעור של 10% או יותר בתוך פרק זמן של חמש דקות יוקפא לחמש דקות.

כללים אלה, יחולו אם תנודות המחירים יתרחשו בין 9:45 בבוקר עד 15:35 בצהריים, זמן החוף המזרחי. מנגנוני הקצר החדשים יחולו על כל הבורסות בארה"ב.

נזכיר כי ב-6 במאי כ-30 מניות הרשומות במדד S&P 500 צנחו ב-10% לפחות בתוך חמש דקות. גורמים בתעשייה אמרו שהעת הקריסה, בורסת ניו יורק האטה את המסחר בהתאם לכללים שלה, אך ההזמנות שהוקפאו עברו בתוך זמן קצר לפלטפורמות המסחר האלקטרוניות. הרשויות מסרו כי הירידה נגרמה על ידי סוחרים שיצאו מן השוק וסרבו לקנות או למכור, הן בשוקי החוזים העתידיים והן במניות.