דו"ח IMD קובע: ישראל - העמידה ביותר בעולם בפני משברים

ישראל ממוקמת במקום ב-17 בדו"ח התחרותיות העולמי לשנת 2010, לאחר שבשנה שעברה היא מוקמה במקום ה-24 ■ תפקודו של בנק ישראל במשבר - במקום הראשון

מדינת ישראל ממוקמת במקום ה-17 בדירוג התחרותיות העולמי, לפני מדינות כמו סין, פינלנד וניו זילנד ואחרי סינגפור, ארה"ב, הונג קונג ועוד. כך עולה מדו"ח התחרותיות העולמי של המכון השוויצרי IMD (רש"ת: International Institute For Management Development Lausanne Switzerland) לשנת 2010. ישראל השתפרה בדירוג שכן בשנה שעברה היא מוקמה במקום ה-24.

ישנם לא מעט חתכים בדו"ח שבהם ישראל ממוקמת במקום הראשון בעולם, כמו למשל בעמידות המשק בפני משברים כלכליים או בתפקודו של הבנק המרכזי. דו"ח זה מהווה עדות נוספת לתפקודו של בנק ישראל בשנים האחרונות, שנות המשבר הכלכלי הגדול, לאחר שהבנק והעומד בראשון סטנלי פישר כבר זכו לשבחים רבים בעולם.

ישראל כבשה בדו"ח גם את המקום הראשון בעולם בהשקעות מחקר ופיתוח (מו"פ) ביחס לגודל התמ"ג. מנגד, ישראל עדיין מפגרת מאחור בחתכים כמו שיעור ההשתתפות בשוק העבודה, בצמצום הבירוקרטיה ובתלות של אוכלוסיה נתמכת באוכלוסיה תומכת (בחתך זה ישראל ממוקמת במקום האחרון).

הדו"ח של IMD מדרג 56 מדינות בעולם לפי 327 חתכים כלכליים על בסיס נתונים שנאספים מגופים עסקיים בכל מדינה. איגוד לשכות המסחר ייצג את ישראל בדו"ח.