אפקט שבועות: טרה - הפרסומת האהובה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הקרב על שבועות מציב בראש הדירוג את דוד וגוליית של ענף החלב ■ הבתים הקריאטיביים של תנובה עדיין הזכורים ביותר, אבל מנשה נוי והשיר "ארץ זבת חלב וחלב" של טרה הם האהובים ביותר

אחרי כמה שבועות בהם התברגה הפרסומת של תנובה (מקאן-אריקסון) "לגדול טבעי" בצמרת דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות, היא חוטפת 'מכה קלה בכנף' מהמתחרה הקטנה והבועטת בתחום: טרה (יהושע TBWA).

הבתים הקריאטיביים של תנובה הם עדיין הזכורים ביותר, אבל מנשה נוי ולהקת הילדים המזמרת "ארץ זבת חלב וחלב" של טרה הם האהובים ביותר.

הנתונים מעלים את השאלה המתבקשת: איפה שטראוס? לענקית מוצרי החלב, המתחרה הישירה של תנובה, אין זכר בדירוג, למרות שחג השבועות הוא הפלטפורמה הטבעית להצפת המסך בפרסומות לחלב ומוצריו.

בהיעדר נוכחות ממוקדת של שטראוס על המסך, תנובה זוכה ליותר מ-13% במדד הזכירות, ומיד אחריה טרה עם כמעט 11%. במדד האהדה, כאמור, נרשם נתון מרשים של יותר מ-20% לטרה, ואילו תנובה מדורגת במקום הרביעי עם 10%.

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, מציינת בהקשר זה כי אווירת חג השבועות והשילוב של שימוש בהומור, שיר מוכר וקליט ומנשה נוי כפרזנטור הצליחו לייצר שיעורי אהדה גבוהים אצל הצופים לפרסומת.

עוד קרב סוער שמתחולל בשבועות האחרונים הוא על "העגלה הזולה", שופרסל (גיתם) נגד מגה בול (ג.יפית). משום מה, הרושם הנוצר הוא שהמפרסמים שכחו שהקרב הוא על לבו וארנקו של הצרכן, ולא אחד בשני. שתי הרשתות עסוקות בלחבוט זו בזו, אבל בשורה התחתונה, הצרכנים לא ממש זוכרים את הפרסומות, ויותר מכך, לא אוהבים אותן. 4.2% זכירות לג. יפית עם מגה בול (מקום רביעי בדירוג) ו-2% בלבד אהדה לשופרסל.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע ניכרת עלייה קלה ביחס לשבוע שעבר, כאשר השבוע הוא עומד על כ-41.9 מיליון דולר (לעומת כ-41.4 מיליון דולר בשבוע שעבר).

22