בן-אליעזר: "החרם הכלכלי של הפלסטינים - ניגוח פוליטי שפל"

שר התמ"ת התייחס להחלטת הרשות הפלסטינית להחרים סחורות המיוצרות באזורי התעשייה בשטחי יהודה ושומרון ■ התמ"ת ינסה להיערך לסיוע לאותם מפעלים שייפגעו כתוצאה מהמהלך הפלסטיני

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, התייחס היום (ה') להחלטת הרשות הפלסטינית להחרים סחורות המיוצרות באזורי התעשייה בשטחי יהודה ושומרון. בן אליעזר רואה בחומרה את המהלך, ואומר כי "חרם כלכלי הוא כלי ניגוח פוליטי שפל, שלא תורם כלל וכלל לאווירה שאנחנו מנסים לייצר באזורנו בימים אלו". השר מדגיש כי לאור חידוש שיחות הקרבה, "יש להסיר לאלתר את פעולות החרם וזאת בשל העובדה כי מפעלים רבים בשטחי יו"ש מעסיקים מספר רב של פועלים פלסטינים, המתפרנסים בעבודה בחברות אלה".

בעקבות פניית נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אל שר התמ"ת, נקבע דיון בסוגיה על מנת לנסות ולהיערך לסיוע לאותם מפעלים שייפגעו כתוצאה מהמהלך הפלסטיני.

בן אליעזר העלה את הנושא גם מול צמרת ההנהגה המצרית, כאשר התלווה אל רה"מ נתניהו לנסיעתו האחרונה לקהיר, וכן בפגישותיו עם הנהגת נציבות האיחוד האירופי בבריסל.

משרד התמ"ת פועל במקביל למשרדי הממשלה האחרים, ומעלה את הסוגיה בפני גורמים במשרד התמ"ס הפלסטיני ובפני גורמים בינלאומיים, על מנת שאלה יגרמו להפסקת החרם הנוגד כל כללי סחר מקובלים בעולם.

במהלך שנת 2009 הגיעו מכירות הפלסטינים לישראל לכמיליארד וחצי שקל, ואילו מכירות ישראל לרשות הגיעו לכ-15 מיליארד שקל. מתוכם, כחמישים אחוז מוצרים המיוצרים בישראל (מוצרי צריכה) וחמישים אחוז הנותרים הינם מוצרי יבוא, הנרכשים באמצעות יבואנים ישראליים.