דו"חות חזקים לפוקס: הרווח הנקי זינק ב-264% ברבעון

בשורה העליונה דיווחה הרשת, שאיחדה את תוצאות ללין לתוך הדו"ח, על עלייה של 28.5% במכירות לרמה של כ-168 מיליון שקל

רשת האופנה פוקס הציגה הערב (ה') דו"חות חזקים לרבעון הראשון של השנה. בשורה העליונה דיווחה פוקס, שאיחדה את תוצאות רשת ללין לתוך הדו"ח, על עלייה של 28.5% במכירות לרמה של כ-168 מיליון שקל, לעומת 130.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול במחזור המכירות ברבעון נובע מעלייה במכירות בחנויות בהפעלה ישירה בישראל בסך של כ-33.2 מיליון שקל, וכן מאיחוד לראשונה של תוצאות הפעילות של חברת ללין בסך של כ-10.6 מיליון שקל. הגידול קוזז בחלקו על-ידי הירידה במכירות לסיטונאים בארץ בסך של כ-6.8 מיליון שקל והירידה במכירות לזכיינים בחו"ל של כ-1.9 מיליון שקל.

העלייה במחזור המכירות בחנויות בהפעלה ישירה בישראל נובעת ממספר גורמים: עיתוי מכירות חג הפסח שחל השנה בחודש מארס ואילו בשנה קודמת חל בחודש אפריל. בחודשים ינואר-פברואר 2009 מכירות החברה היו נמוכות ממספר סיבות: מחסור במלאי, מיתון בעקבות המשבר הכלכלי והמבצע הצבאי "עופרת יצוקה", אשר הביא לסגירת חלק מחנויות החברה.

הירידה במכירות לסיטונאים בישראל היא המשך מגמה שהחלה כבר בשנת 2007, וזאת בעקבות התרחבות הפריסה של רשת חנויות החברה בארץ.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 94 מיליון שקל והיווה כ-56% מהמכירות, לעומת רווח גולמי של כ-59.8 מיליון שקל שהיווה כ-45.8% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה ברווח הגולמי ברבעון לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובעת בעיקר מצמצום היקפי ההנחות בחנויות בהפעלה ישירה במהלך הרבעון וממאמצי התייעלות במסגרת הבקרה והשליטה על תהליכי הייצור בסין אשר הוזילו את עלויות הרכש.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-14.6 מיליון שקל והיווה כ-8.7% מהמכירות, לעומת הפסד תפעולי של כ-11.2 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה פוקס על רווח נקי של כ-9.1 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.