דיווח: גולדמן זאקס עשוי להסדיר התביעה תמורת מיליארד דולר

המנכ"ל לויד בלנקפיין: "אני מצטער שלקחנו חלק בעסקאות הללו שהגדילו את רמת המינוף הפיננסי בעולם"

"אני מצטער שלקחנו חלק בעסקאות הללו שהגדילו את רמת המינוף הפיננסי בעולם. זה גרם לאנשים לקחת יותר מדי מינוף. אך העסקאות הללו היו מקובלות באותה עת". כך, ברגע של כנות, התחרט לויד בלנקפיין, מנכ"ל גולדמן זאקס, על חלקו של בנק ההשקעות האמריקני בניפוח שוק הנגזרים על משכנתאות הסאב-פריים. בלנקפין אמר את הדברים לעיתון ההודי Economic Times.

גולדמן זאקס, כזכור, מואשם על ידי ה-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) בהימור נגד לקוחותיו בעסקאות ספציפיות שבוצעו ב-2007, חודשים ספורים לפני קריסת שוק משכנתאות הסאב-פריים ותחילתו של משבר האשראי. כך, לפי התביעה האזרחית שהגיש ה-SEC, גולדמן זאקס מכר ני"ע מגובי משכנתאות לשני בנקים אירופים בעסקה שכונתה "ABACUS" ולאחר מכר הימר נגד אותם ני"ע שמכר. במילים אחרות, הבנק גם סייע לכאורה לנפח את השוק וגם הימר נגד לקוחותיו.

"ננסה לפתור את הסוגיות כמה שיותר מהר", אמר בלנקפיין בהתייחסו לתביעת ה-SEC. ואכן, דברים אלה מפורסמים ביום שבו יוצאים דיווחים בתקשורת האמריקנית המתייחסים להסדר משפטי אפשרי בין גולדמן זאקס ל-SEC.

לפי הדיווחים, גולדמן זאקס עשוי לשלם סכום של מיליארד דולר לפחות על מנת להסדיר את התביעה, שכן גורמים ב-SEC מעריכים שזהו סכום שירצה את דעת הקהל בארה"ב, אשר הפכה שלילית במיוחד נגד גולדמן זאקס.