מגדלי זכאים

לפעמים הבאזז נהדר, הביקוש בשמיים, אך אין די "זכאים" שיוכלו לשלם את "מחיר המציאה"

ואולי זו עוד ראיה לאוויר היוצא אט אט מן הבועה: בחודש פברואר האחרון געשה הארץ.

3,000 איש הסתערו תוך חמש שעות ונרשמו לרכישת דירה ב"מגדלי ארלוזורוב", במסגרת קבוצת רכישה של האחים חג'ג' וקבוצת סיטי אור. במהלך שיווקו גאוני, בשיווק שהתנהל בין היתר באתר האינטרנט zakaim.co.il, סיפרו המארגנים על פרויקט חדש לצעירים, "זכאי משרד השיכון עד גיל 35 בלבד", שיכלול 486 דירות בצמד מגדלים ליד אולמי רסיטל בתל אביב.

גני התערוכה נשכרו ל-3 ימי מכירה. לא מעט אנשים ביקשו מאיתנו באותם ימים שנסדר להם בפרוטקציה זכות לרכוש דירה ב'מגדלי הזכאים', למרות שהם חצו לדאבונם את רף הגיל. למשרד השיכון התקשרו אנשים לברר על הפרויקט. גם הטלוויזיה חגגה על הפרויקט "שמציע סוף סוף דירות זולות לצעירים" וימי המכירות הסוערים זכו כמעט לסיקור צמוד.

והנה משעברו 3 חודשים, הפרויקט התקדם בוועדות התכנון וברשויות, שוב שופכים לא מעט כסף על פרסום מאסיבי בכלי התקשורת, כדי למכור את 150 הדירות האחרונות שנותרו בפרויקט.

לפתע מסתבר שנותרו לא מעט דירות בפרויקט, למרות הביקוש מצד 3,000 ישראלים רעבים. המגדלים שינו את שמם ל"מגדלי הצעירים", ואפילו הוקם אתר אינטרנט חדש - youngtlv.co.il.

מסקנות? מסתבר שלפעמים הבאזז נהדר, הביקוש בשמיים, אבל כנראה שאין מספיק זכאים שיוכלו לשלם מחיר "מציאה" של 1.3 מיליון שקל לפחות לדירת 3 חדרים.